تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۹۲۱۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحصیل ۳۰هزار دانش‌آموز دیرآموز در مدارس عادی خوزستان
 رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: ۳۰ هزار دانش‌آموز دیرآموز در مدارس خوزستان در کنار دانش‌آموزان با شرایط عادی مشغول تحصیل هستند که باید به وضعیت سلامتی و آموزشی این افراد رسیدگی شود.

علی ممبینی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: اگر به این تعداد دانش‌آموز دیرآموز در مدارس استان رسیدگی نشود در آینده احتمال ترک تحصیل آنها وجود دارد.

وی افزود: سالانه بیش از ۶ هزار دانش‌آموز دیرآموز خوزستانی در طرح سنجش سلامت و غربالگری نوآموزان شناسایی می‌شوند که با همین شرایط وارد کلاس درس می‌شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بیان کرد: توسعه کمی پیش دبستانی در خوزستان به خوبی انجام گرفته اما در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی نیز باید رخ دهد؛ سنجش سلامت دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد و اختلالات سلامتی دانش‌آموزان بررسی و رسیدگی شود تا در دوران تحصیل با مشکل روبه رو نشوند.

ممبینی ادامه داد: لازم است که بخشی از اعتبارات بخش پیش دبستانی به موضوع برطرف شدن مشکلات سلامتی و اختلالات نوآموزان این دوره و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی اختصاص یابد.

وی با اشاره به اجرای ۲ طرح مهم در دوره آموزش ابتدایی خوزستان بیان کرد: ۲ طرح غربالگری و توسعه مراکز اختلالات یادگیری در خوزستان در حال انجام است تا به دانش آموزانی که به دلیل مشکلاتی سلامتی در تحصیل خود دچار اختلال هستند کمک شود.هم اکنون در ۲۸ منطقه آموزشی خوزستان مرکز اختلال یادگیری وجود دارد.

تامین تجهیزات ورزشی ۵۰۰ مدرسه مناطق محروم خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: از دستگاه‌های مربوطه قول مساعد گرفته شده تا تجهیزات ورزشی ۵۰۰ مدرسه را در مناطق محروم خوزستان تامین کنند.

کوروش مودت گفت: اگر دستگاه‌های خوزستان در تامین تجهیزات ورزشی مدارس مناطق محروم همکاری بیشتری را داشته باشند دانش آموزان این مناطق بیشتر به ورزش گرایش می‌یابند.

وی درادامه درباره تعرفه آموزشگاه ‌های فنی و حرفه ای خصوصی طرف قرارداد با آموزش و پرورش ادامه داد: تعرفه امسال آموزشگاه‌های خصوصی فنی و حرفه ای که وظیفه آموزش دانش‌آموزان این رشته را برعهده دارند هنوز مشخص نشده و قرارداد همکاری آموزش و پرورش با این آموزشگاه‌ها هنوز منعقد نشده است.

مودت ادامه داد: فردا دوشنبه باید کمیته‌ کارشناسی برای تعیین تعرفه آموزشی این آموزشگاه‌ها مشخص شود تا قرارداد امسال با آنها منعقد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درادامه با اشاره به دومین سفر تیم تخصصی وزارت آموزش و پرورش به خوزستان در نهم آذر برای بررسی کمبود نیروی انسانی و مشکلات آموزش و پرورش خوزستان افزود: کارگروه تخصصی در سطح ملی و استانی برای بررسی وضعیت شاخص‌های آموزشی و کمبود نیروی معلم تشکیل شده که این تیم از سوی کارگروه ملی برای دومین بار در یک ماه اخیر در خوزستان حضور یافت.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری تاکنون کلاس بدون معلم در خوزستان وجود نداشته گفت: درکارگروه تخصصی که در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده کمبودها در بخش خدماتی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان را اعلام کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری بخشی از کمبود نیروی معلم در خوزستان با ۶ هزار نفر نیروی حق التدریس تامین شد ادامه داد: آمار مهاجرت معلم ها از خوزستان بالاست و این مشکل به وزارتخانه اعلام شده تا برای جبران کمبود نیروی معلم در این استان تصمیم گیری شود.

جمعیت دانش آموزی خوزستان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۵۷ هزار معلم وظیفه آموزش آنها را برعهده دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار