تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۹۲۱۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خط لوله انتقال بنزین یورو چهار آبادان - اهواز به نقطه پایداررسید
 مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه‌ خوزستان گفت: خط انتقال ۱۳۶کیلومتری بنزین یورو چهاراز پالایشگاه آبادان به‌تاسیسات نفتی نظامیه اهواز به نقطه پایدار رسید.

حمیدرضا کیهان پور  افزود:این خط لوله نیاز کلانشهراهواز به بنزین یورو چهار را تامین می کند و با تلاش کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ، حجم انتقال این فراورده به تناسب میزان درخواست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی خوزستان تامین می شود.
وی با بیان اینکه با پایداری خط انتقال بنزین یورو چهار آبادان - اهواز ، حمل این فراورده نفتی از پالایشگاه نفت شازند اراک به اهواز با تانکرهای سوخت رسان متوقف شده است افزود: با قرار گرفتن کامل این خط لوله در مدار عملیات ، از هزینه های زیاد بنزین یورو چهاربه اهواز با تانکر جلوگیری شده است.
پالایشگاه نفت آبادان که قدیمی ترین پالایشگاه خاورمیانه محسوب می شود به تازگی تولید بنزین یورو چهار را شروع کرده است.
هفت کلانشهر تهران ، کرج ، مشهد ، اصفهان ، شیراز ، تبریز و اهواز از چهار سال پیش با الزام سازمان حفاظت محیط زیست موظف شدند به منظور کاهش آلودگی هوا ، از بنزین یورو چهار استفاده کنند.
کیهان پور با اشاره با اینکه انتقال نفت خام و فراورده های نفتی به مناطق مورد نظر از وظایف اصلی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت خوزستان است افزود: هزینه انتقال فراورده های سوختی و نفت خام با لوله درمقایسه با جا به جایی آن با تانکرهای نفت بسیار پایین تر و با ایمنی بیشتری صورت می گیرد.
روزانه یک تا ۱.۲ میلیون لیتر بنزین یورو چهار در کلانشهر اهواز توزیع می شود که نقش قابل توجهی در کاهش آلودگی هوای این شهر دارد.
تاسیسات سوخت نظامیه اهواز با گنجایش ذخیره سازی بیش از۶۰۰میلیون لیتر، بزرگترین انبار ذخیره سازی سوخت در جنوب غرب کشور است.فراورده های ذخیره شده در این مرکز با خطوط لوله نفت انتقال می یابد.
بخش مهمی از فراورده های سوختی مورد نیازاستان های لرستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، ایلام و بوشهر از تاسیسات نفتی نظامیه اهواز بارگیری می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار