تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۱۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش آویسا خوزستان برای فرار از انتهای جدول
 تنها نماینده خوزستان در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور در هفته هفتم رقابت‌ها برابر نماینده بوشهر صف‌آرایی می‌کند.

 تیم فوتبال آویسا خوزستان روز دوشنبه یازدهم آذر در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور به مصاف تیم نه چندان قدرتمند پارس جنوبی بوشهر می‌رود، دیداری که در آن، تیم آویسا روی کاغذ شانس کسب اولین پیروزی در این فصل را دارد اگرچه این تیم کار بسیار دشواری در پیش خواهد داشت.

پس از تعطیلی لیگ فوتبال زنان ایران به دلیل حضور تیم ملی فوتبال دختران زیر ۲۳ سال ایران در تورنمنت کافا، دیدارهای هفته هفتم رقابت های باشگاهی ایران در حالی پیگیری خواهد شد که در مهمترین دیدارها تیم های آویسا و پارس جنوبی به مصاف یکدیگر می روند.

این بازی رقابت ۲ تیم در قعر جدول خواهد بود. آویسا با یک امتیاز و پارس جنوبی بدون کسب امتیاز به ترتیب در رتبه یازدهم و دوازدهم جای دارند. تیم آویسا که در بازی هفته گذشته مقابل ملوان در دقایق پایانی سه امتیاز بازی را از دست داد، در مصاف با تیم پارس جنوبی به دنبال کسب پیروزی بوده تا از قعر جدول فاصله بگیرد. از طرفی پارس جنوبی نیز امیدوار است در ورزشگاه خانگی خود موفق شود اولین سه امتیاز خود را در لیگ برتر به دست آورد.

تیم آویسا خوزستان در ۶ بازی قبل خود پنج شکست و یک تساوی کسب کرده است؛ نماینده خوزستان در این فصل از بازیکنان جوانی بهره می‌برد که تجربه بازی در لیگ برتر را ندارند و همین موضوع باعث کسب نتایج ضعیف در لیگ شده است، زنگ خطر سقوط به لیگ پایین تر برای تیم آویسا به صدا درآمده و کادر فنی تیم باید فکری به حال این موضوع کند.

تیم پارس جنوبی هر ۶ بازی گذشته خود را با باخت پشت سر گذاشته و به خوبی می داند اگر نتواند از این بازی خانگی امتیاز کسب کند، در ادامه راه کار بسیار سختی در پیش دارد. نماینده بوشهر همچون تیم آویسا از بازیکنان جوانی بهره می برد که برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می کنند و برای هماهنگی نیاز به زمان بیشتری دارند.

در طی سال‌های اخیر نبود نماینده‌ای از خوزستان در لیگ برتر و ابهام برای حضور تیم آویسا در این فصل رقابت‌های لیگ برتر موجب شد که بسیاری از بازیکنان خوب و سرشناس فوتبال استان جذب تیم‌های دیگر شوند. خوزستان و بوشهر سرشار از بازیکنان باکیفیت و تراز اول هستند که به دلیل پیشنهاد بهتر، جذب دیگر تیم‌ها می شوند.

از آنجا که خوزستان قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود و در بخش بانوان سرشار از استعدادهای فراوانی بوده، نیاز است که در این بخش سرمایه‌گذاری خوبی انجام شود و مانع از پیوستن بانوان خوزستانی به تیم‌های استان‌های دیگر شد. 

فوتبال بانوان خوزستان در یک دهه اخیر بازیکنان مطرحی همچون فروغ موری، رقیه جلال نسب و … را به تیم‌های ملی معرفی کرده اما با این وجود کمتر شاهد رشد و رونق تیم‌های خوزستانی حاضر در فوتبال بانوان بودیم. دختران خوزستانی با تیم آویسا فرصت حضور در سطح اول لیگ حرفه‌ای کشور را پیدا کرده‌اند اما بی‌توجهی مسوولان و نبود حامی مالی مناسب، باعث عملکرد ضعیف این تیم شده است.

تیم آویسا که در لیگ دسته یک کشور با شکست تمامی حریفان موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد و با اقتدار جواز حضور در لیگ برتر کشور را کسب کند به دلیل مشکلات مالی نتوانست در اولین سال حضورش در لیگ برتر به لحاظ جذب بازیکن عملکرد خوبی داشته باشد. 

با وجود ظرفیت و پتانسیل اقتصادی فراوان در استان، اما برخلاف فوتبال آقایان توجه کمتری به فوتبال بانوان شده و هیچ یک از شرکت‌ها و ارگان‌های خوزستان حاضر به سرمایه‌گذاری در فوتبال بانوان نیستند که این موضوع نارضایتی بانوان فوتبالیست را به همراه داشته است. 

تیم آویسا خوزستان در ۶ هفته گذشته رقابت‌ها تنها ۲ گل به ثمر رسانده و ۲۶ گل دریافت کرده است که این موضوع بیانگر ضعف شدید خط دفاع تیم آویسا است و کادر فنی این تیم باید فکری برای این پست بکند تا نماینده استان زنگ تفریح دیگر تیم‌ها نباشد. در سوی مقابل تیم پارس جنوبی نیز تاکنون ۲۵ گل دریافت کرده و هیچ گلی به ثمر نرسانده است.

انتظار می‌رود که مسوولان استان از نماینده پرتلاش خوزستان که در لیگ یک کشور عملکرد خوبی داشته، حمایت لازم را داشته باشند و نگذارند سرنوشت این نماینده استان همچون تیم بانوان استقلال خوزستان که از لیگ کناره‌گیری کرد، رقم بخورد.

در ادامه فاطمه دغاقله سرمربی تیم آویسا در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: واقعا در فوتبال بانوان کشور با کمبود بازیکن مواجه هستیم. تیم آویسا خوزستان ۲ روز مانده به آغاز لیگ برتر بسته شد و به همین دلیل بازیکنان خوب این تیم در لیگ دسته یک کشور جذب تیم‌های دیگر شدند.

وی بیان کرد: ما با بازیکنان کم سن و سال در لیگ حاضر شده‌ایم و در حال حاضر بازیکنان ثابت ما متولد ۸۰ تا ۸۳ هستند لذا به زمان بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم به صورت حرفه‌ای در لیگ کار کنیم. به هر حال برای این که بازیکنان‌مان بتوانند توانایی‌هایشان را نشان دهند، نیاز به زمان داریم.

سرمربی تیم آویسا با اشاره به اینکه به دنبال کسب سه امتیاز برابر حریف هستیم افزود: پارس جنوبی تیم بسیار خوب و از بازیکنان جوانی بهره می برد، نباید به جایگاه این تیم در جدول نگاه کنیم. درست است که آنها هر ۶ بازی قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشتند اما باید هوشیار بود و در زمین پرتلاش ظاهر شویم.

وی ادامه داد: تیم ما رفته رفته بهتر می شود و بی‌شک در آینده بازی‌های بهتری به نمایش می گذاریم. بسیاری از بازیکنان ما اولین سال حضورشان در لیگ برتر بوده و باید بیشتر به آنها فرصت داد تا پخته تر شوند.

برنامه مسابقات هفته هفتم لیگ برتر فوتبال بانوان به شرح زیر است:

دوشنبه ۱۱ آذر:

پارس جنوبی بوشهر - آویسا خوزستان / ساعت ۱۰:۰۰

ملوان بندرانزلی - شهرداری سیرجان / ساعت ۱۰:۰۰

شهرداری بم - هیات فوتبال البرز / ساعت ۱۰:۰۰

آذرخش کردستان - ذوب آهن اصفهان / ساعت ۱۰:۰۰

سپاهان اصفهان - همیاری ارومیه / ساعت ۱۰:۰۰

پالایش گاز ایلام - لران زاگرس / ساعت ۱۰:۰۰

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار