تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۹۱۹۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهمیه بنزین سواری‌های بین‌شهری چقدر است؟ / واریز ۷۵۰ لیتر سوخت برای وانت‌بار‌ها
حسن‌نیا گفت: تا ۲ ماه آینده سوخت تمامی خودرو‌های سواری کرایه‌ای بین شهری بر اساس پیمایش انجام می‌شود.

 عبدالهاشم حسن‌نیا مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  هیچ افزایش قیمتی در کرایه حمل بار توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای وجود ندارد، گفت: نظارت‌های کاملی از سوی تمامی بازرسان بر این ناوگان صورت می‌گیرد و با توجه به آنکه سوخت تمامی ناوگان‌های سنگین جاده‌ای گازوئیل است بنابر این بهانه‌ای برای افزایش قیمت کرایه حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

او افزود: در بخش وانت‌بار‌ها هم سهمیه سوخت اختصاصی به آن‌ها تا ۷۵۰ لیتر در ابتدای دی ماه به کارت سوخت آن‌ها واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه از ۲ ماه آینده سوخت تمامی ناوگان جاده‌ای از جمله سواری‌های کرایه‌ای و وانت‌بار‌ها بر اساس پیمایش واریز می‌شود، گفت: بر اساس بانک اطلاعاتی که ایجاد کرده‌ایم، تمامی خودرو‌ها بر اساس پیمایش، سوخت لازم را دریافت می‌کنند.

سهمیه بنزین سواری‌های کرایه‌ای ۷۵۰لیتر است

حسن‌نیا توضیح داد: سهمیه سواری‌های کرایه‌ای ۷۵۰لیتر معادل ۲۵ لیتر در روز  است که برای آبان و آذر  در کارت‌های سوخت شارژ شده و سواری‌های کرایه‌ای حق هیچگونه افزایش قیمتی را در کرایه‌های خود ندارند.

او با اشاره به اینکه با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی که ایجاد می‌شود میزان کارکرد تمامی خودرو‌ها مشخص شده و بر اساس کیلومتری که طی کرده‌اند، سوخت آن‌ها به کارت‌ها واریز می‌شود، افزود: ممکن است برخی از خودرو‌ها تنها ۱۰۰ کیلومتر در طول ماه حرکت کرده باشند، اما برخی از خودرو‌ها هزار کیلومتر بنابر این برای ایجاد توازن و عدالت در تمامی خودرو‌های سواری کرایه‌ای، سوخت آن‌ها به صورت پیمایشی شارژ می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خودرو‌های سواری کرایه بین شهری حق یک ریال دریافت مازاد را ندارند و در صورتی که مسافران با افزایش قیمت در این بخش مواجه شدند به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاع دهند.

حسن‌نیا یادآور شد: بازرسان سازمان تعزیرات هم همواره نظارت‌های کافی را بر تمامی ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس و سواری‌های کرایه‌ای دارد و تاکنون تخلفی در این بخش مبنی بر گران کردن کرایه مشاهده نشده است.

او اظهار کرد: شرکت‌های حمل‌ونقلی هم در بخش سواری‌ها باید از رانندگان متخصص و متعهد جهت جابجایی مسافران و بار‌ها استفاده کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: از زمان مصرف سوخت بر اساس پیمایش باید رانندگان جهت دریافت سوخت بیشتر مسافت‌های کافی را طی کنند چرا که شارژ سوخت تنها بر اساس پیمایش‌ها انجام می‌شود.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار