تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۹۱۹۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقش آفرینی فرهنگیان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی ازمواد مخدر، طلاق و فضای مجازی
 مسوول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان گفت: براساس طرح اعتلای بسیج، فرهنگیان در کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت مواد مخدر، طلاق و آسیب‌های فضای مجاری به نقش آفرینی، هدایتگری و اجرای برنامه‌های ایجابی برای دانش آموزان می پردازند.

 سرهنگ پاسدار امید ملک پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به نقش آفرینی بسیج از بدو تاسیس اظهار داشت: وجود ۷۶ هزار معلم و یک میلیون دانش آموز به عنوان مخاطب خاص و والدین آن ها به عنوان مخاطب عام، نقش بسیج فرهنگیان را آشکار می‌کند.

وی افزود: باتوجه به رویکرد و سیاست‌هایی که برای ما تعیین شده، سعی شد در حوزه‌های مختلف برای فرهنگیان، برنامه‌های ویژه و خاصی برگزار کنیم و آن‌ها را در عرصه‌های مختلف به عنوان یک قشر تاثیرگذار و نقش آفرین شرکت دهیم.

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون برنامه های مختلفی در راستای حفظ انسجام، بصیرت افزایی و روشنگری بسیجیان و مبارزه با تهاجم نرم در عرصه‌های مختلف برگزار شده است.

وی بیان کرد: حضور در همایش اقتدار اقشار بسیج استان، حضور در گلزارهای شهدا برای غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، حضور در نماز جمعه، حلقات صالحین تحت نام «میقات صالحین»، حضور در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله بسیج، حضور در راهپیمایی اخیر و همچنین برگزاری دوره‌های توانمندسازی از فعالیت‌های بسیج فرهنگیان در هفته بسیج بود.

سرهنگ پاسدار ملک پور با اشاره به  ۳۰۵ شهید فرهنگی در استان گفت: معلم شهید حبیب شریفی راد، به عنوان نماد فرهنگیان و نخستین فرمانده سپاه سوسنگرد از جمله شهدای فرهنگی شاخص کشوری است و شهید رضا مولایی نیز دیگر شهید فرهنگی کشور از شهرستان آغاجاری است.

وی بیان کرد: همچنین در این هفته دوره توانمندسازی طرح اعتلای بسیج با محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش، آسیب‌های اجتماعی، تحولات داخلی و خارجی به مدت یک روز در دزفول برگزار شد.

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان گفت: این دوره برای ۴۵۰ فرهنگی شامل مدیران، معلمان پرورشی و معلمان تراز انقلاب با محوریت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش، آسیب‌های اجتماعی، تحولات داخلی و خارجی در مرکز استان و شهرستان‌های کارون و حمیدیه و باوی نیز برگزار می شود.

وی اظهار داشت: فرهنگیان در دوره‌های مرتبط با فرق ضاله، مباحث انحرافی و فکری شرکت می‌کنند تا پاسخگوی شبهات مطرح شده برای دانش آموزان و همکاران باشند.

سرهنگ پاسدار ملک پور بالا بردن روحیه جهادی و انقلابی در سطح مدارس با محوریت فرهنگیان را از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های توانمندسازی برشمرد و گفت: در بحث هویت بخشی ملی به دانش آموزان به صورت منسجم و برنامه ریزی شده ورود کرده ایم تا از این طریق عِرق و تعصب به ملیت گسترش یابد و از بروز رفتارهای نادرست جلوگیری کنیم. 

اجرای بیش از هشت هزار پروژه عمرانی در دوران انقلاب 

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان گفت: بسیج بنا بر وظایف ذاتی خود و اجرای مطالبات و فرامین رهبرمعظم انقلاب در زمینه محرومیت‌زدایی از اقشار آسیب‌پذیر، موفق به اجرای هشت هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی تاکنون شده است.

وی با بیان این که بسیج سازندگی از نیمه دوم سال ۱۳۹۱ با توجه با دغدغه مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی، وارد این عرصه شد، اظهار داشت: بسیج سازندگی استان با برگزاری جلسات مشورتی با نخبگان اقتصادی، مدیران موفق و مهندسین بسیجی و با هدف شناسایی مزیت‌های اقتصادی براساس استعداد و ظرفیت بالقوه و بالفعل در شهرستان‌های استان در قالب قطب‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و با هدف کشاندن اشتغال به خانه‌ها وارد شد.

سرهنگ پاسدار یونس زبیدی تصریح کرد: بسیج سازندگی استان به‌ صورت میانگین در هرسال برای ۶ هزار نفر دوره‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی برگزار کرده و اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی هشت هزار کارگاه کوچک و زودبازده اقتصاد مقاومتی از جمله پرورش مرغ بومی، شترمرغ، بوقلمون، بلدرچین، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید قارچ خوراک، ایجاد طرح‌های گلخانه‌ای کوچک و بزرگ، پرورش ماهی، دام سبک و سنگین، پرورش شتر، ایجاد صنایع تبدیلی، راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی و اشتغال‌زایی برای بیش از ۲۳ هزار نفر اختصاص داده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان گفت: همچنین بسیج سازندگی خوزستان بیابان‌زدایی و مبارزه با ریزگردها را از سال ۱۳۹۴ با کشت ۷۵۰ هکتار از گونه‌های مقاوم در منطقه هندیجان آغاز کرده و در سال ۱۳۹۵ با کشت سه هزار و یکصد هکتار در منطقه فوق بحرانی جنوب شرق اهواز این فعالیت را ادامه داده و در حال حاضر نیز در حال نگهداری و مراقبت از این گونه ها است.

وی افزود: این سازمان افتخار دارد با بکارگیری بسیجیان و جهاد گران و همچنین استفاده از ظرفیت نیروی کار بومی و متخصص منطقه در مجموع با بیابان‌زدایی بیش از چهار هزار هکتار گام موثری نیز در زمینه ایجاد اشتغال برای اهالی آن مناطق بردارد.

سرهنگ پاسدار زبیدی با بیان اینکه خوزستان به رغم داشتن منابع فراوان اقتصادی نفت، گاز، پتروشیمی، زمین‌های حاصل خیز، سدها و رودخانه‌های پر آب متاسفانه با محرومیت به‌جامانده از دوران طاغوت و جنگ تحمیلی مواجه است، گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی و آغاز بازسازی به رغم فعالیت‌های موثر نهادهای انقلابی متاسفانه همواره شاهد محرومیت‌های فراوان و تراکم مشکلات هستیم که  بسیج نیز بنا بر وظایف ذاتی خود باهدف اجرای منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص محرومیت‌زدایی از اقشار آسیب‌پذیر با فعال کردن و بسترسازی حضور جوانان پرشور و متخصص جهادی در عرصه‌های محرومیت‌زدایی موفق به اجرای هشت هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی شده است.

وی ادامه داد: احداث و تعمیر مسکن برای مددجویان، احداث و تعمیر زیرساخت‌های روستایی شامل راه، پل، آب‌رسانی، کانال آبیاری و لایروبی انهار، احداث و تعمیر اماکن فرهنگی، ورزشی و مذهبی مانند مساجد حسینیه‌ها، مزار شهدا، خانه‌ عالم و مجموعه‌های ورزشی روباز، احداث و تعمیر اماکن آموزشی (حوزه‌های علمیه و مدارس)، احداث و تعمیر اماکن بهداشتی و درمانی (خانه‌ی بهداشت و درمانگاه) از جمله پروژه‌های عمرانی انجام شده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستانگفت: همچنین افزون بر اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ و کوچک، ۹ هزار و ۶۴۹ برنامه غیر عمرانی نیز نظیر کمک به ازدواج جوانان در مناطق محروم با تهیه و اهدای جهیزیه و توزیع سبد معیشتی توسط گروه‌های جهادی بین نیازمندان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این سازمان در راستای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، اردوهای جهادی و هجرت سه را با آغاز فصل تابستان و به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان انجام می‌دهد که به‌ صورت میانگین هرسال با سازمان‌دهی و هدایت بیش از پنج هزار دانش‌آموز بسیجی در قالب این طرح، اقدام به تعمیر و زیباسازی بیش از ۳۰۰ مدرسه در نقاط محروم سراسر استان می‌کند.

سرهنگ زبیدی اضافه کرد: مدیریت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی خوزستان با ثبت، سازماندهی و هدایت ۶۵۰ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی، مشاوره و روانشناسی، خدمات اجتماعی، پزشکی و درمانی و امور خیریه اقدامات شایان و موثری را به نیازمندمان ارائه می دهد.

وی اعزام گروه‌های جهادی برای کمک به شهروندان در بلایای طبیعی را از دیگر ماموریت‌های بسیج سازندگی  برشمرد و گفت: این سازمان در سال ۱۳۹۸، با وقوع سیل در بسیاری از شهرستان‌ها و روستاهای استان و همچنین زمین‌لرزه در شهرستان مسجدسلیمان، با اعزام بیش از ۱۲ هزار جهادگر بسیجی در قالب ۲۹۷ گروه، به احداث و مرمت ۱۲۰ کیلومتر سیل بند، پاکسازی منازل، آهک پاشی و سمپاشی ۶۰ روستا آسیب‌دیده، انجام امورات فرهنگی و اجتماعی، توزیع غذای گرم و پوشاک، اجرای ویزیت رایگان توسط گروه‌های پزشکی، درمانی، اقدامات مؤثری در مدیریت و کنترل بحران داشت و پس از سیل نیز کار را رها نکرده و درمجموع دو هزار منزل محروم و ۵۵ مدرسه در این مناطق، را تعمیر و بازسازی کرد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان گفت: همچنین یکصد مسکن مددجوی کمیته امداد، ۱۴ پل روستایی، چهار زمین ورزشی، سه خانه عالم، یک درمانگاه، چهار منزل سیل زده، آبرسانی به ۶ روستا، تکمیل و بهسازی ۶۷ مسجد و تعمیر و بهسازی ۵۵ مدرسه در هفته بسیج انجام شده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار