تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۹۱۸۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۰ درصد جامعه در برابر حوادث آمادگی ندارند
  مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در کشور ما میزان آمادگی جامعه در برابر حوادث ۲۰ درصد است و ۸۰ درصد جامعه آمادگی لازم را در برابر حوادث ندارند.

علی خدادادی در بیست‌ویکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس خوزستان که امروز (ششم آذرماه) در مدرسه راهنمایی دخترانه بعثت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این مانورها به منظور ارزیابی همکاری‌های فرابخشی میان دستگاه‌های درگیر در امداد و نجات و ارزیابی میزان آمادگی کسانی که در طرح "دادرس" تحت آموزش قرار گرفته‌اند، برگزار می‌شوند.

وی افزود: برگزاری مانورها به ویژه در مدارسی که تجمع انبوه دارند و احتمال خسارت‌های مالی و جانی در آن‌ها وجود دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است. در طول سال طرح‌هایی به منظور ارزیابی آمادگی دانش‌آموزان در برابر حوادث برگزار می‌شود که طرح دادرس یکی از آن‌ها است و تاکنون از آن دستاوردهای خوبی به دست آوردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه طرح دادرس مخفف "دانش‌آموز آماده در روزهای سخت" است، گفت: هدف اصلی از اجرای طرح دادرس افزایش میزان آمادگی دانش‌آموزان در مواجه با حوادث احتمالی و آشنایی با کمک‌های اولیه است.

خدادادی بیان کرد: میزان خطرپذیری و آمادگی افراد جامعه، مسائلی هستند که اهمیت ویژه‌ای دارند. در کشور ما میزان آمادگی جامعه در برابر حوادث ۲۰ درصد است و ۸۰ درصد جامعه آمادگی لازم را ندارند. همچنین میزان خطرپذیری جامعه ۸ از ۱۰ است که این آمار نگران‌کننده است و باید با آموزش‌های لازم، میزان خطرپذیری جامعه را به عدد ۲ رساند. همچنین باید بیش از ۶۰ درصد افراد جامعه آمادگی لازم را در برابر حوادث پیدا کنند.

وی ادامه داد: درصورتی که این آموزش‌ها در چارچوب‌ طرح‌های ملی مانند طرح دادرس و طرح خادم انجام شوند، می‌توان وضعیت موجود را به وضعیت مطلوبی رساند. در جمعیت هلال احمر، سرمایه اجتماعی مد نظر قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در پایان گفت: در سیل و زلزله اخیر استان شاهد حضور اقشار مختلف در این عرصه بودیم. اگر کمک‌ها و حمایت‌های مردم نبود، قطعا نمی‌توانستیم از اعتبار اجتماعی استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، همچنین علیرضا مسرور رئیس سازمان دانش‌آموزی خوزستان در این برنامه، اظهار کرد: در فرآیندهای آموزشی، مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش این است که بتواند دانش‌آموزان را برای زندگی کردن آماده و با آنچه که زندگی را به خطر می‌اندازد، مقابله کند. سازمان دانش‌آموزی مسئول برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله با همکاری دستگاه‌های مختلف است.

وی در پایان گفت: در استان ۳۰۰ مدرسه به طور مشخص برای آمادگی در برابر زلزله آموزش دیده‌اند و طیف وسیعی از دانش‌آموزان آمادگی کامل را پیدا کرده‌اند. همچنین دوره آموزشی ۳۰۰ ساعته‌ای را باوجود مشکلات مالی موجود در حال اجرا داریم. حدود هزار و ۵۰۰ مربی در این دوره‌ها آموزش می‌بینند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار