تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۹۱۸۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جدال نمایندگان خوزستان در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته دوازدهم از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف حریفان خود می‌روند.

 هفته دوازدهم نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تقابل نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن و مصاف زردپوشان آبادانی با تیم شهر خودرو حساسیت کار را برای این ۲ نماینده استان بیشتر می‌کند.

در هفته یازدهم این رقابت‌ها تیم نفت مسجدسلیمان نتیجه‌ای فراتر از انتظار کسب کرد و موفق شد در ورزشگاه آزادی تیم پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد ؛ تیم‌های فولاد در مصاف با ذوب‌آهن چنگی به دل نزد و مقابل این تیم مغلوب شد. نفتی های آبادان در این هفته میزبان سپاهان بودند که برگزاری این دیدار به دلیل نبود شرایط مناسب به زمان دیگری موکول شد.

اما در هفته دوازدهم رقابت‌ها نفت مسجدسلیمان به مصاف ذوب‌آهنی می‌رود که با برد فولاد از بحران خارج شد و در این دیدار از انگیزه های بسیاری برخوردار است، فولاد در خانه رو در روی گل گهر انتهای جدولی قرار می‌گیرد و نفت آبادان دیگر نماینده خوزستان در لیگ برتر، میهمان تیم شهرخودرو مشهد است.

نفت مسجدسلیمان – ذوب‌آهن

تیم نفت مسجدسلیمان در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر باید در خانه به مصاف تیم پرانگیزه ذوب‌آهن برود. نبردی که می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد چرا که از یک سو تیم نفت به دنبال روند شکست ناپذیری خود بوده و در سوی مقابل تیم ذوب‌آهن برای رسیدن به رده‌های بالایی جدول در اندیشه کسب سه امتیاز این دیدار است.

نفتی ها در این فصل با مهدی تارتار تاکنون نتایج درخشانی کسب کرده‌اند و این موضوع توجه بسیاری از تیم ها را به خود جلب کرده است. این تیم از ۱۱ بازی گذشته خود تاکنون سه برد و هشت مساوی کسب کرده و با ۱۷ امتیاز در مکان ششم رده‌بندی قرار دارد.

تیم ذوب‌آهن هفته گذشته برابر دیگر نماینده خوزستان یعنی تیم فولاد پس از هفته‌ها دومین برد خود را کسب کرد تا به نوعی از بحران خارج شود از طرفی شکست‌ناپذیری تیم نفت مسجدسلیمان، انگیزه بازیکنان ذوب‌آهن را برای پاره کردن نوار شکست‌ناپذیری نفت بیشتر می‌کند. نفتی‌ها که تغییرات بسیاری در بازیکنان خود داشتند فصل را به خوبی شروع کردند و در کنار سپاهان تنها تیم بدون شکست رقابت‌ها هستند.

تارتار که در نخستین حضورش با تیم پارس‌جنوبی جم در لیگ برتر، نتایج خوبی گرفت و به عنوان پنجمی رسید حال به دنبال تکرار این موضوع است و تلاش می‌کند جایگاه ششم تیم نفت مسجدسلیمان را در جدول بهبود دهد هر چند در برابر حریفان قدرتمند لیگ کار دشواری در پیش دارد.

نفت مسجدسلیمان اگرچه به لحاظ مالی قابل مقایسه با بسیاری از تیم‌های لیگ نیست اما با استفاده از جنگندگی و تلاش بازیکنانش تاکنون نتایج درخشانی کسب کرده است. شاید خوشبین‌ترین طرفدار نفت مسجدسلیمان تصور نمی‌کرد که این تیم بتواند در پایان هفته یازدهم لیگ، خود را به عنوان یک مدعی معرفی کند اما مهدی تارتار نشان داد که با دست خالی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.  

تقابل تارتار و منصوریان به عنوان ۲ مربی جوان و متفکر به طور حتم بسیار جذاب و دیدنی است. مربی جوان نفتی‌ها نگاه ویژه‌ای به این بازی داشته تا نشان دهد به سختی برابر حریفان امتیاز می‌دهد، نفتی‌ها که در این فصل تاکنون نتایج خوبی کسب کرده‌اند، در بازی با ذوب‌آهن به دنبال استمرار روند خوب خود هستند هر چند کار دشواری در پیش دارند.

فولاد – گل‌گهر

شاگردان جواد نکونام تاکنون ۱۶ امتیاز کسب کرده و با تفاضل گل بهتر نسبت به نفت آبادان در رده هفتم جدول قرار دارند. فولادی‌ها هفته گذشته برابر ذوب‌آهن شکست تلخی داشتند که این موضوع انگیزه بازیکنان تیم فولاد را برای جبران دوچندان می‌کند.

فولادی‌ها تاکنون هفت بار موفق به گلزنی شدند و ۶ بار ازسوی حریفان گل دریافت کرده‌اند؛ در سوی مقابل تیم گل‌گهر سیرجان چهار گل به ثمر رسانده و ۱۰ گل دریافت کرده‌ است. در تیم فولاد خوزستان عبداله زاده و ایوب والی با ۲ گل زده بهترین گلزنان این تیم هستند و در تیم گل گهر علیرضا ابراهیمی و بهنام برزای هر کدام با یک گل زده بهترین گلزن هستند. 

تیم فولاد برای کسب سهمیه آسیایی نیاز به سه امتیاز بازی دارد و در سوی مقابل تیم گل گهر به دنبال برد در این دیدار بوده تا از انتهای جدول فاصله گرفته و امتیازات خود را نسبت به حریفان بیشتر کند. مجید جلالی (سرمربی سابق فولاد) که در این فصل هدایت گل گهر را بر عهده دارد، بی‌شک شناخت خوبی از تیم فولاد داشته و راه نتیجه گرفتن مقابل این تیم را بلد است.  

تیم گل گهر که اولین سال حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند در ابتدای کار خود را با وینگو بگوویچ آغاز کرد اما در ادامه عدم نتیجه گیری این تیم موجب شد تا مسوولان باشگاه هدایت تیم را به جلالی واگذار کنند. این تیم با چند تغییر، فصل را نسبتا خوب شروع کرد اما در ادامه روند آنها سیر نزولی به خود گرفت؛ شاگردان جلالی در ۱۰ بازی قبلی خود پنج امتیاز کسب کرده و در مکان پانزدهم قرار دارند البته سرمربی گل‌گهر معتقد است که روند تیمش روز به روز بهتر می‌شود و هواداران نسبت به بقای تیم در لیگ امیدوار باشند.

بازیکنان فولاد خوزستان در این فصل با جواد نکونام نتایج نسبتا خوبی گرفته‌اند اگرچه در سه هفته گذشته با ۲ شکست و یک تساوی عملکرد ضعیفی داشتند و این موضوع نگرانی هواداران را به همراه داشته است. پیروزی برابر گل‌گهر می‌تواند سکوی پرتابی برای نکونام باشد تا محبوبیت بیشتری در بین هواداران کسب کند. البته این مربی جوان فوتبال کشورمان امیدوار است که خاطرات خوبش با تیم نساجی را بار دیگر با تیم فولاد تکرار کند.

تیم فولاد خوزستان با تصمیم نکونام پیش از سایر تیم‌های لیگ برتری تمرینات آماده‌سازی خود را شروع کرد و علاوه بر برگزاری چهار اردوی تمرینی در شهرستان‌های مختلف، چندین بازی تدارکاتی انجام داد که این کار در کسب نتایج خوب آنها موثر بود. 

بی شک بازی این ۲ تیم پرطرفدار کشور جذابیت خاص خود را دارد و هواداران هر ۲ تیم خواستار ارائه یک فوتبال هجومی از بازیکنان هستند. خط دفاع فولاد نقطه قوت آنها است؛ حضور ایوب والی و موسی کولیبالی در فولاد باعث استحکام خط دفاعی این تیم شده است و در سوی مقابل وجود بهنام برزای به خط تهاجمی گل‌گهر قدرت بیشتری داده است حال باید دید جنگ بین نکونام و جلالی به سود کدام یک تمام می شود.

شهرخودرو – نفت آبادان

تیم نفت آبادان در این هفته از رقابت‌ها بیرون از خانه برابر تیم مدعی و با انگیزه شهرخودرو صف‌آرایی می‌کند؛ در این دیدار اگرچه روی کاغذ شانس برد تیم شهرخودرو بیشتر است اما عملکرد خوب نفتی‌ها در ۱۰ بازی گذشته کفه ترازو را برای هر ۲ تیم مساوی می‌کند از طرفی برزیلی‌های ایران نشان دادند که در خارج از خانه هم بازی‌های خوبی ارائه می‌دهند و تمام تیم‌ها از این موضوع به خوبی مطلع هستند.

آبادانی‌ها که تاکنون با چهار برد، چهار تساوی و ۲ شکست توانستند ۱۶ امتیاز به دست آورند در صورت کسب امتیاز از این بازی می‌توانند جایگاه خود را بهبود دهند و به همین دلیل دراگان اسکوچیچ از حساسیت بازی به خوبی آگاه است. شهرخودرو اکنون با ۲۳ امتیاز صدرنشین رقابت‌ها است و امتیاز گرفتن از این تیم آن هم در مشهد کار آسانی نیست.

آل‌کثیر اصلی‌ترین گزینه خط حمله برای گلزنی نفت آبادان است و در سوی مقابل یونس شاکری و امین قاسمی نژاد از شانس بالایی برای گلزنی در این دیدار برخوردار هستند؛ نفتی ها با ۹ گل خورده عملکرد ضعیفی در خط دفاع داشتند و کادر فنی تیم باید فکری به حال این موضوع کند، در حالی که تیم شهرخودرو با سه گل خورده پس از تیم سپاهان بهترین خط دفاعی لیگ را دارد.

دیدار هفته گذشته نفت با سپاهان به دلیل نبود شرایط مناسب در آبادان با دستور سازمان لیگ لغو شد این در حالی است که بازیکنان نفتی به دنبال جبران شکست مقابل استقلال بودند تا دل هوادارانشان را شاد کنند، برزیلی‌های ایران در هفته دهم رقابت‌ها عملکرد ضعیفی داشته و برابر استقلال متحول شده شکست سنگینی متحمل شدند.

بازی‌های نفت آبادان در این فصل نشان داد که آنها می‌توانند در برابر تیم‌های مدعی لیگ حرفی برای گفتن داشته باشند اگرچه هنوز ابتدای راه هستند و بازیکنان و کادر فنی باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند. تیم صنعت نفت آبادان در این فصل از بازی‌های خانگی به خوبی بهره برده و تاکنون به هیچ تیمی باج نداده است اگرچه این نماینده خوزستان از لحاظ مالی وضعیت خوبی نداشته و تاکنون فشار زیادی به بازیکنان این تیم وارد شده است. 

تیم شهرخودرو در این فصل تاکنون نتایج خوبی کسب کرده به گونه ای که هواداران این تیم خواستار قهرمانی در این فصل هستند. روند نتیجه گیری این تیم مشهدی نشان می‌دهد که عزم خود را برای کسب اولین عنوان قهرمانی خود جزم کرده است.هر ۲ تیم شهرخودرو و نفت آبادان از مربیان خوب و با تجربه ای بهره می برند و تقابل ۲ تیم در نوع خود دیدنی است.

دیدار نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته دوازدهم لیگ برتر:

جمعه هشتم آذر:

نفت مسجدسلیمان – ذوب‌آهن (ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان - ساعت ۱۴:۳۰)

فولاد – گل گهر (ورزشگاه شهدای فولاد اهواز – ساعت ۱۶:۴۰)

شنبه نهم آذر:

شهرخودرو – نفت آبادان ( ورزشگاه امام رضا مشهد - ساعت ۱۷:۰۰)


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار