تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۹۱۵۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تهران جدالی برای فرار از بحران
 تیمهای فوتبال صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تهران در حالی از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف هم می‌روند که تیم پیروز این دیدار می‌تواند از بحران رها شود.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان دوشنبه در یک بازی حساس و دشوار از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی تهران میهمان پرسپولیس تهران است  که این دیدار تداعی کننده پیروزی دراماتیک سال گذشته صنعت نفت برابر قرمزپوشان پایتخت در دوره قبلی جام‌ حذفی است.

سرخ‌ پوشان پایتخت در مرحله اول جام‌حذفی در تبریز از سد ماشین‌سازی گذشتند و شاگردان اسکوچیچ نیز با شکست  فوتبال قشقایی شیراز توانستند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

پرسپولیسی‌ها برای دیدار با صنعت نفت آبادان بازیکن محروم ندارند ولی بشار رسن عراقی و کمال کامیابی‌نیا مصدوم را در اختیار نخواهند داشت، کالدرون درصدد است با پیروزی مقابل زردپوشان، بار دیگر مورد حمایت هواداران پرسپولیس قرار بگیرد.

پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در حالی به مصاف یکدیگر می روند که سرخ‌ها به دنبال پیروزی در این بازی هستند تا ناکامی هفته قبل برابر نفت مسجد سلیمان را جبران کنند و صنعت نفت  آبادان نیز می‌خواهد در جام حذفی مدعی قهرمانی باشد.  

برزیل ایران که در آخرین دیدار خود برابر استقلال تهران با پنج گل بازنده شد سعی دارد با عبور از پرسپولیس دیگر تیم تهرانی خاطره بد را از ذهن هواداران خود پاک کند و از سوی دیگر همانند سال گذشته به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کند.

مصاف پرسپولیس با صنعت نفت در تاریخ فوتبال ایران یک تقابل خاص محسوب می‌شود و بین تیم‌های با سابقه ایران ،دیدارهای این دو تیم ، کم تساوی‌ترین بازی رودرو در ادوار است هر چند کفه ترازو در تعداد بردها به سود پرسپولیس تهران است.

آمار پرسپولیس در بازی‌های خانگی مقابل صنعت نفت فوق‌العاده است و پرسپولیس در ۹ مسابقه، ۸ برد و یک تساوی بدست آورده است هر چند که نفتی‌ها تیم دست و پا بسته‌ای برابر قرمزپوشان پایتخت نبوده‌اند.

این مسابقه برای سرخپوشان بسیار ویژه است زیرا پس از شکست خانگی برابر نفت مسجد سلیمان وارد بحران ناخواسته‌ای شد که پیروزی برابر نفت آبادان می‌تواند این تیم را از بحران خارج کند هر چند که پرپسولیسی‌ها خاطره خوبی در بازی‌های حذفی برابر صنعت نفت ندارند و سال گذشته از مرحله یک هشتم در ورزشگاه آزادی برابر این تیم شکست را پذیرا شدند.

نقطه قوت پرسپولیس در این فصل جاییست که هافبک های این تیم حضور دارند و در هر دیدار با آمار بالای دوندگی شرایط ناامنی برای حریفان رقم زد ولی در آن سوی میدان نیز نفتی‌ها با استفاده از تجربه طالب ریکانی و بختیار رحمانی نمایش دلپذیری داشتند و تقابل این ۲ خط میانی می‌تواند دارای صحنه‌های زیبایی باشد.

اما برزیلی‌های ایران در آخرین دیدار خود در خط دفاعی برابر استقلال تهران شکننده ظاهر شدند و با پذیرفتن پنج گل نشان دادند برابر تیم‌های هجومی ضعف دارند چیزی که مهاجمان پرسپولیس مانند مهدی ترابی منتظر کوچکترین اشتباه برای رسیدن به گل هستند.

نکته‌ای که کمی عجیب و قابل تامل است، شکل گل‌هایی است که پرسپولیس در این فصل دریافت کرده است، این تیم در این فصل ۶ گل دریافت کرده، نکته جالب اینجاست که این ۶ گل یا از روی نقطه کرنر بوده یا شوت راه دور، در بازی پدیده و نفت مسجدسلیمان، دروازه پرسپولیس روی یک ضربه کرنر باز شد، از طرفی پرسپولیس، ۲ گل از سپاهان و ۱ گل از پیکان دریافت کرده که روی شوت راه دور بوده‌اند، یک گل هم از تراکتور دریافت کرده که احسان حاج صفی با شوت از راه دور و روی توپ برگشتی از کرنر به ثمر رسانده است و قطعا اسکوچیچ این نقطه ضعف حریف تیمش را بارها به بازیکنانش در تمرینات گوشزد کرده تا با استفاده از این حربه به گل برسند.

مدافعان پرسپولیس هنگام ضربات کرنر تمرکز کافی ندارند و به خوبی یارگیری نمی‌کنند و به مهاجمان حریف سخت نمی‌گیرند همچنین خیلی راحت به مهاجمان حریف اجازه شوت زنی می‌دهند،  شوت‌هایی که هم از راه دور و هم از درون محوطه ۱۸ قدم زده شده است و این فرصتی برای بازیکنانی مانند ریکانی و جهانیست تا در این دیدار صنعت نفت آبادان را با شوت‌های سنگین خود به گل برسانند.

برای اسکوچیچ که در سال‌های حضورش در فوتبال ایران نتایج قابل قبولی کسب کرده است، هیچ چیز مهمتر از پیرزوی برابر پرسپولیس نیست تا هم اعتبار از دست رفته خود را بازیابد و هم تیمش را به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی برساند.

کاپیتان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خصوص این دیدار به ایرنا گفت: بازی سختی برابر پرسپولیس داریم ولی همه تلاشمان رسیدن به پیروزی است تا در مرحله بعدی جام حذفی حضور داشته باشیم.

طالب ریکانی اظهار داشت: پرسپولیس تیم بسیار بزرگی است که شکست دادن آن در تهران آسان نیست ولی سال گذشته و در جام حذفی موفق به شکست دادن این تیم شدیم و فردا نیز برای صعود به مرحله بعدی بازی خواهیم کرد.

وی افزود: بازیکنان صنعت نفت شکست بازی گذشته برابر استقلال تهران را فراموش کرده اند و همه تمرکز خود را برای شکست دادن پرسپولیس به کار گرفته اند.

دیگر بازیکن صنعت نفت آبادان نیز گفت: ما از نام پرسپولیس ترسی نداریم و انگیزه خاصی برای شکست دادن این تیم داریم تا دل هواداران خود را بدست بیاوریم.

عیسی آل‌کثیر اظهار داشت: پرسپولیس تیمی نیست که براحتی از آن عبور کرد ولی ما در بازی‌های بزرگ نتایج خوبی کسب کرده‌ایم و فردا نیز همین هدف را دنبال خواهیم کرد.

:
:
:
آخرین اخبار