تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۹۱۵۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تربیت سفیران استاندارد در مدارس خوزستان
 معاون اداره کل استاندارد خوزستان گفت: سفیران استاندارد برای سومین سال پیاپی توسط این اداره کل با آموزش اصول و نکات استاندارد در مدارس استان تربیت می‌شوند.

فرزانه خوشنام با اشاره به آغاز آموزش اصول استاندارد در سطح مدارس استان بیان کرد: برای تربیت افرادی که به داشتن زندگی استاندارد اهمیت بدهند لذا باید از دوران مدرسه آموزش‌ها را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ رعایت نکات استاندارد باید از دانش آموزان آغاز کرد گفت: نسل امروز به کیفیت کالا و خدمات اعتقادی ندارند و در ابتدا به کمیت توجه دارند باید برای تغییر این طرز فکر رعایت اصول استاندارد را به دانش‌آموزان آموزش داد.

خوشنام گفت: در طول سال تحصیلی دانش‌آموزان توسط کارشناسان این اداره کل با نکات استاندارد آشنا می‌شوند و در پایان دوره آموزشی دانش آموزانی به عنوان سفیران استاندارد معرفی می‌شوند ، وظیفه سفیران سلامت انتقال آموزش‌ها و اصول استاندارد به سایر دانش‌آموزان و خانواده‌ها است تا این فرهنگ در سطح جامعه گسترش یابد.

وی اظهار داشت: همچنین امسال سومین جشنواره سفیران سلامت در دی ماه برای دانش‌آموزان در سطح استان برگزار می‌شود و آثار برگزیده به جشنواره ملی ارسال خواهد شد، آثار در قالب اصول و نکات استاندارد و داشتن زندگی سالم است. 

 معاون اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: این نحوه آموزش در مدارس تاثیر گذار بوده و باعث ترویج فرهنگ رعایت نکات استاندارد در سطح جامعه شده است.

 دانش آموزان خوزستان پارسال در دومین جشنواره استانی سفیران سلامت سه هزار اثر در حوزه استاندارد به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که از این تعداد ۲۱ اثر در مرحله استانی برگزیده و ۶ اثر نیز در مرحله کشوری برتر شدند.

در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ بالغ بر ۶ هزار سفیر استاندارد در مدارس خوزستان وظیفه آموزش اصول استاندارد را به دانش‌آموزان داشتند.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار