تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۹۱۵۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جدال فولاد و ذوب آهن در هفته یازدهم لیگ برتر
 نماینده فوتبال خوزستان در هفته یازدهم از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف حریف اصفهانی خود می‌رود.

 هفته یازدهم نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تقابل  فولاد و ذوب آهن حساسیت کار را بیشتر می‌کند.

در هفته دهم این رقابت‌ها هر سه نماینده خوزستان نتایج ضعیفی کسب کردند؛ تیم‌های فولاد و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری پرسپولیس به پایان رسید، تیم نفت آبادان بیرون از خانه به مصاف تیم استقلال رفت که شکست سنگینی متحمل شد. تیم نفت مسجدسلیمان در خانه به مصاف نساجی رفت که با نتیجه بدون گل متوقف شد.

اما در هفته یازدهم رقابت‌ها تیم فولاد خوزستان که تاکنون نتایج خوبی کسب کرده و هوادارانش را به کسب سهمیه آسیایی امیدوار کرده است به مصاف تیم جوان شده ذوب آهن می رود تا در صورت برد در این دیدار جایگاهش را در جدول ارتقا دهد.

* ذوب آهن - فولاد

شاگردان  جواد نکونام تاکنون ۱۶ امتیاز کسب کرده و با تفاضل گل بهتر نسبت به نفت آبادان در رده ششم جدول قرار دارند. فولادی‌ها در بازی برگشت فصل گذشته برابر ذوب آهن پیروز میدان شدند که این موضوع انگیزه ذوب‌آهنی‌ها را برای جبران دوچندان می‌کند.

فولادی‌ها تاکنون هفت بار موفق به گلزنی شدند و پنج بار ازسوی حریفان گل دریافت کرده‌اند؛ در سوی مقابل سبزپوشان اصفهانی ۹ گل به ثمر رسانده و ۱۳ گل دریافت کرده‌اند. در تیم فولاد خوزستان عبداله زاده و ایوب والی با ۲ گل زده بهترین گلزنان این تیم هستند و در تیم ذوب آهن امیرارسلان مطهری با چهار گل زده بهترین گلزن است. 
تیم فولاد برای کسب سهمیه آسیایی نیاز به سه امتیاز بازی دارد و در سوی مقابل تیم ذوب آهن به دنبال برد در این دیدار بوده تا از انتهای جدول فاصله گرفته و امتیازات خود را نسبت به حریفان بیشتر کند.
تیم ذوب آهن که چند تغییر در بازیکنان خود داشتند فصل را نسبتا خوب شروع کرد اما در ادامه روند آنها سیر نزولی به خود گرفت؛ شاگردان منصوریان در ۱۰ بازی قبلی خود هفت امتیاز کسب کرده و در مکان چهاردهم قرار دارند البته سرمربی ذوب آهن معتقد است که روند تیمش روز به روز بهتر می‌شود و هواداران نسبت به تیم امیدوار باشند.

بازیکنان فولاد خوزستان در این فصل با جواد نکونام نتایج خوبی گرفته‌اند و این موضوع توجه بسیاری از تیم‌ها را به خود جلب کرده است. نکونام با تیم فولاد نشان داد که تحت تاثیر نام‌ها قرار نمی‌گیرد، این مربی جوان فوتبال کشورمان امیدوار است که خاطرات خوبش با تیم نساجی را بار دیگر با تیم فولاد تکرار کند.

تیم فولاد خوزستان با تصمیم نکونام پیش از سایر تیم‌های لیگ برتری تمرینات آماده‌سازی خود را شروع کرد و علاوه بر برگزاری چهار اردوی تمرینی در شهرستان‌های مختلف، چندین بازی تدارکاتی انجام داد که این کار در کسب نتایج خوب آنها موثر بود. 

بی شک بازی این ۲ تیم پرطرفدار کشور جذابیت خاص خود را دارد و هواداران هر ۲ تیم خواستار ارایه یک فوتبال هجومی از بازیکنان هستند چیزی که در یک دهه اخیر کمتر مشاهده شده است.

خط دفاع فولاد نقطه قوت آنها است؛ حضور ایوب والی و موسی کولیبالی در فولاد باعث استحکام خط دفاعی این تیم شده است و در سوی مقابل وجود امیرارسلان مطهری به خط تهاجمی ذوب آهن قدرت بیشتری داده است حال باید دید جنگ بین نکونام و منصوریان به سود کدام یک تمام می شود.

* نفت آبادان - سپاهان

دیدار تیم های نفت آبادان و سپاهان در هفته یازدهم لیگ برتر به دلیل نبود شرایط مناسب برای برگزاری بازی، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

* تیم نفت مسجدسلیمان نیز در هفته یازدهم به مصاف پرسپولیس رفت که نتیجه ای فراتر از انتظار کسب و شکستی دیگر در کارنامه این تیم پایتخت نشین ثبت کرد. نفتی ها در این فصل با مهدی تارتار نتایج درخشانی کسب کرده‌اند و این موضوع توجه بسیاری از تیم ها را به خود جلب کرده است. این تیم از ۱۱ بازی گذشته خود تاکنون سه برد و هشت مساوی کسب کرده و با ۱۷ امتیاز در مکان هفتم رده بندی قرار دارد.

نفتی ها که تغییرات بسیاری در بازیکنان خود داشتند فصل را به خوبی شروع کردند و در کنار سپاهان تنها تیم بدون شکست رقابت ها هستند.
تارتار که در نخستین حضور با تیم پارس‌جنوبی جم در لیگ برتر، نتایج خوبی گرفت و به عنوان پنجمی رسید حال به دنبال تکرار این موضوع است و تلاش می کند جایگاه تیم نفت مسجدسلیمان را در جدول بهبود دهد.

این تیم خوزستانی اگرچه به لحاظ مالی قابل مقایسه با بسیاری از تیم‌های لیگ نیست اما با استفاده از جنگندگی و تلاش بازیکنانش تاکنون نتیجه‌ای فراتر از انتظار کسب کرده است.

دیدار نماینده فوتبال خوزستان در هفته یازدهم لیگ برتر:
یکشنبه ۳ آذر:
ذوب آهن – فولاد ( ورزشگاه فولادشهر - ساعت ۱۷:۳۰)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار