تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۹۰۹۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفیر فرهنگی نروژ: کودکان دنیا به صلح نیازدارند
 سفیر فرهنگی کشور نروژ در حاشیه برپایی نمایشگاه نقاشی صلح در اهواز گفت: این نمایشگاه برای ما بسیار مهم است زیرا به ما یادآوری می‌کند همه کودکان سراسر دنیا برای داشتن آینده‌ای خوب و شاد به صلح نیاز دارند.

کاترین گانگستو روز جمعه در حاشیه برگزاری نمایشگاه و کارگاه آموزشی صلح در اهواز  گفت: بسیار خوشحال و هیجان زده هستم که این کارگاه آموزشی را در ایران برگزار کردم؛ این نمایشگاه درباره عدالت و صلح است و تاکنون این نمایشگاه را در کشورهای  زیادی در دنیا  برگزار کردیم.

وی افزود: قصد داریم پیام صلح را با هارمونی رنگها توسط کودکان به دنیا برسانیم.

سفیر فرهنگی کشور نروژ ادامه داد: من هفت کودک دارم که دوست دارم در صلح و عدالت بزرگ شوند و همیشه با هم دوست باشند و پیام دوستی را به دیگران نیز برسانند.

وی با بیان اینکه کودکان ایران نیز مانند کودکان خودم و کودکان سراسر جهان هستند افزود: همه کودکان دنیا نیازهای مشترکی مانندعدالت و صلح دارند و تلاش می‌کنیم با نقاشی کودکان سراسر جهان را به صلح برسانیم.

گانگستو ادامه داد: به واسطه ارتباطات دوستم لیلا با هنرمندان ایرانی ارتباط برقرار کردیم و این نمایشگاه در اهواز برگزار شد و هر دوی ما برای گسترش صلح در دنیا تلاش می کنیم.

سفیر فرهنگی فرانسه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه تاکنون در ۱۸ کشور شامل فنلاند، روسیه، تونس، سریلانکا، فیلیپین، کره شمالی، لهستان، بلغارستان، لبنان، پرتغال، فرانسه، لیتوانی و ایسلند برپا شده است.

لیلا کلستیاک بیان کرد: پس از اینجا پروژه بعدی را احتمالا در نروژ برگزار می کنیم.

وی بیان کرد:ایران مردم زیبایی دارد و معتقدم صلح ابتدا باید از خود ما شروع شود و دوست دارم مفهوم صلح را با نسل جدید کار کنم.

به گزارش ایرنا کارگاه آموزشی و نمایشگاه نقاشی صلح از ۲۴ تا  ۲۷ آبان در جزیره گردشگری ریف اهواز در رودخانه کارون برپا است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار