تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۹۰۶۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس جدید دادگستری و دادستان آبادان معرفی شدند
 نعمت ا... روشن روان و حمید مرانی پور روز یکشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، به ترتیب به عنوان رییس دادگستری و دادستان جدید شهرستان آبادان معرفی شدند.

امام جمعه آبادان در این آیین گفت: وظیفه حفاظت و نظارت بر اجرای قانون در جمهوری اسلامی بر عهده قوه قضاییه است و فلسفه وجودی دادگستری و قوه قضاییه برای مقابله با قانون‌گریزها است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور افزود: از وظایفی که قانون اساسی، قانون های مدنی، مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری بر عهده دادستان گذاشته حفظ بیتالمال و حقوق عامه مردم است، به همین دلیل دادستان شمشیر عدل قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: مردم توقع اجرای عدالت از دستگاه قضایی دارند که با اقدامات انجام شده از سوی رییس قوه قضاییه که با عزم و اراده قوی قدم برداشته، شاهد افزایش رضایتمندی مردم و افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی هستیم.

امام جمعه آبادان با انتقاد از کمبودهای شهری و وجود فاصله طبقاتی در این شهرستان بیان کرد: مناطق حاشیه شهر آبادان فاقد زیرساخت مناسب هستند و پس از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی هیچ تغییری در این شهر دیده نمی‌شود که این مهم به دلیل نبود نظارت است.

دادستان پیشین آبادان نیز به تشکیل پرونده زمین خواری در آبادان با ۱۷ جلد در دادگستری این شهرستان  اشاره کرد و گفت:در این رابطه ۱۸ نفر از متخلفان دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند.

ناصر غلامی از ادامه تحقیق در خصوص این پرونده در آبادان به منظور برخورد شدید با متخلفان و مفاسد اقتصادی و زمین خواری اشاره کرد و افزود: با توجه به حساسیت موجود، این پرونده در اهواز و تهران نیز در حال پیگیری است.

رییس دادگستری آبادان نیز در آیین تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی بدون تشریفات خاص را اولویت برنامه‌های خود اعلام کرد.

نعمت ا... روشن روان افزود: با همکاری قضات دادگستری سعی خواهیم کرد به روند رسیدگی پرونده‌ها سرعت ببخشیم و به طور قطع با همراهی دادستان جدید این شهرستان با هرگونه فساد به طور جدی برخورد خواهیم کرد.

دادستان آبادان نیز عمل  به قانون و اتخاذ راهکار مناسب برای پرهیز از رسم غلط تیراندازی در آیین عزا و شادی را از مهمترین برنامه های خود در این شهرستان بیان کرد و گفت: دادستانی وظیفه خود می داند با اعمال قانون افرادی را که با تیراندازی و قدرت نمایی با سلاح موجب سلب آسایش و امنیت شهروندان می شوند مجازات کند. 
حمید مرانی‌پور افزود: به همین منظور برای برقراری امنیت مطلوب همکاری و مشارکت شیوخ و علما و روحانیت منطقه لازم و ضروری است. 
وی پیشگیری از وقوع جرم را یکی از وظایف دادگستری بیان کرد و گفت: در زمینه جرایم خشن و خاص و جرایمی که آسایش و امنیت عمومی مردم را به خطر می اندازد به ویژه توزیع کنندگان مواد مخدر و سارقان حرفه‌ای به شدت برابر قانون برخورد می شود. 
مرانی‌پور با اشاره به امنیت گردشگری اتباع خارجی به ویژه گردشگران کشور عراقی در مطنقه آزاد اروند نیز بیان کرد: امنیت اتباع عراقی یکی دیگر از وظایف دستگاه قضایی آبادان است و چنانچه تعرضی به این اتباع شود طبق قانون با عوامل آن برخورد می شود.

وی ادامه داد: حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاری در برنامه دستگاه قضایی آبادان خواهد بود و در صورت شکایت از مسئولان محلی در چارچوب قانون و با هماهنگی با مقامات استانی برخورد می شود.

مرانی‌پور افزود: انتظار می رود دستگاه‌های متولی در تامین امنیت عمومی و کاهش جرائم تلاش مضاعفی داشته باشند و به دستگاه قضایی کمک کنند.

در این آیین از سیروس محمدی زاده و ناصر غلامی رییسان پیشین دادگستری و دادستان آبادان قدردانی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار