تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۹۰۶۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به نانوایی‌های آبادان
 معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه آبادان گفت: ۱۱۴ نانوایی برای بازسازی و نوسازی واحدهای خود تسهیلات بانکی به عنوان سرمایه در گردش دریافت می کنند.

صادق جلالی اظهار داشت: برای هر نانوایی ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره در نظر گرفته شده تا نسبت به تعمیر و نوسازی اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴۰ نانوایی یارانه بگیر و ۴۰ نانوایی آزادپز در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده مشغول فعالیت هستند.

جلالی به حذف فروش کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی آبادان  اشاره کرد و گفت: نانوایی‌ها باید کیسه‌های پارچه‌ای را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کنند.

جلالی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سلامت و بهداشت و حفاظت از محیط زیست بیان کرد و گفت: در مرحله اول به نانواییها تذکر کتبی داده شد و در صورت ادامه فروش کسیه پلاستکی با آنها  برابر قانون برخورد و به مرجع قضایی معرفی می شوند.

وی افزود:به منظور کنترل کیفیت نان  برای نخستین بار نمونه‌گیری  از خمیر نان و ارسال نمونه به آزمایشگاه غله و غذا و دارو انجام شد.

وی افزود:گروه بازرسی و نظارت بر واحدهای نانوایی متشکل از نماینده فرمانداری، اداره صمت، مرکز بهداشت، اتحادیه نانوایی ها، اداره استاندارد و تعزیرات اجرای طرح نظارت بر نانوایی‌ها به صورت روزانه انجام می‌دهند.

معاون برنامه ریزی آبادان به شهروندان آبادانی توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فروش کیسه‌های پلاستیکی در واحدهای نانوایی موارد را به شماره تلفن ۱۲۴ اداره صمت و ۱۹۰بهداشت اطلاع دهند.

در ایران بر طبق آماری که از میادین میوه و تره بار منتشر شده است روزانه در حدود پنج تن کیسه پلاستیکی استفاده می شود.

شهرستان آبادان ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار