تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۹۰۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در بسته پل طبیعت اهواز بر روی عابران
 در پل طبیعت اهواز از چهارماه پیش بر روی عابران بسته شده و با وجود درخواست مکرر شهروندان برای بازگشایی این پل هنوز شهرداری اهواز در این خصوص اقدامی نکرده است.

پل طبیعت اهواز بر روی رودخانه کارون تنها پلی است که برای پیاده‌روی مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد باوجود انتقادات بسیاری که به شیوه نورپردازی و زیباسازی این پل وجود داشت اما بهرحال مکانی برای تفریح مردم در برخی ایام سال است.

تیرماه امسال بود که  سازمان زیباسازی شهرداری اهواز با صدور اطلاعیه‌ای از بسته شدن پل طبیعت اهواز خبر داد، در این اطلاعیه دلیل این اقدام انجام تعمیرات فوری بر روی پل توسط شرکت آب و فاضلاب اهواز عنوان شده بود.

درواقع یک خط لوله انتقال آب در زیر پل از سوی شرکت آب و فاضلاب اهواز تعبیه شده که به گفته شرکت آبفا، آب را از شرق به غرب کارون منتقل میکند، این خط لوله دچار فرسایش شده و به تعمیرات فوری نیاز دارد.

سازمان زیباسازی شهرداری اهوازدر این اطلاعیه خود را متعهد کرده بود که پس از پایان تعمیرات شرکت آب و فاضلاب بلافاصله این پل را بازگشایی کند و در اختیار مردم قرار دهد.

بیش از چهارماه از صدور این اطلاعیه گذشته و با مطبوع شدن هوا در اهواز بسیاری از شهروندان خواستار بازگشایی پل برای تردد و پیاده روی هستند اما در کش و قوس میان شرکت آبفا و شهرداری اهواز همچنان ورودی‌های این پل بر روی عابران بسته است.

لزوم آماده سازی پل برای تردد عابران

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در این خصوص گفت : درحال حاضر مشکلی برای بهره برداری از پل وجود ندارد، البته این پل از ابتدا برای انتقال خط لوله آب طراحی شده اما بعدها به عنوان پل طبیعت نیز از آن استفاده شد.

احمد باقری افزود: ضرایب ایمنی این پل اندکی کاهش یافته، با این وجود برای تردد عابران پیاده مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: بهسازی پل در دستور کار قرار دارد و با تعیین مشاور، مطالعات آن انجام شده است و امیدواریم تا پایان امسال این بهسازی به اتمام برسد.

باقری درخصوص وضعیت نامناسب پل از جمله عدم روشنایی آن گفت: مساله تامین روشنایی برعهده شهرداری است و آنها باید این پل را برای تردد عابران آماده کنند.

اگرچه درحال حاضر وظیفه بهسازی پل طبیعت برعهده شهرداری اهواز است اما هیچکدام از مسئولان مربوطه حاضر به پاسخگویی در این خصوص نشده اند، انتظار می رود با خنک شدن هوا و تمایل شهروندان به استفاده از این پل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز سریعتر برای بازگشایی این پل با طراحی جدید اقدام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار