تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۹۰۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر آغاز به‌کار کرد
بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با اجرای ۲ نمایش صحنه‌ای در خرمشهر آغاز به‌کار کرد.
  بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با اجرای ۲ نمایش صحنه‌ای در خرمشهر آغاز به‌کار کرد.

 جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در چهار بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایش‌های کوتاه، نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های میدانی و محیطی در حال برگزاری است. برگزاری کارگاه آموزشی و نشست‌های نقد و بررسی آثار از برنامه‌های جنبی این جشنواره هستند.

۵۲ اثر نمایشی در بخش صحنه‌ای و خیابانی از استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، تهران،، فارس، گیلان، بوشهر، لرستان، مازندران، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، کرمانشاه، قم، اردبیل، هرمزگان، زنجان، خراسان شمالی و منطقه آزاد اروند به بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر راه یافتند.

این جشنواره از 15 آبان شروع و تا نوزدهم آبان ماه با شناخت آثار برتر و برگزاری آئین اختتامیه به کار خود خاتمه می‌دهد.

محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد در حاشیه این جشنواره و پس بعد از دیدن تئاتر « بُرا» به نویسندگی و کارگردانی پژمان شاهوردی از شهرستان بروجرد در تالار فانوس خرمشهر، جشنواره تئاتر فتح را فرصت مغتنمی برای فراهم آوردن متونی که در خصوص مقاومت، دفاع مقدس و سال‌هایی که ایران از کیان خویش دفاع کرد دانست.

وی افزود: این جشنواره مجالی برای بروز استعدادهای ناب و درخشان است که با این موضوع توانسته‌اند به آفرینش هنری بپردازند، برای این جشنواره در همین دوره فعلی حدود۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که در مدت برگزاری جشنواره ۳۳ تئاتر روی صحنه خواهند رفت.

حسینی در خصوص برنامه‌های حمایتی وزارت ارشاد از هنرمندان تئاتر خصوصا تئاتر دفاع مقدس، گفت: طبیعتا برنامه‌های حمایتی وزارت ارشاد اسلامی از تئاتر، برنامه‌های مشخص و منسجمی است و طی سال‌ها شکل گرفته که یکی از این برنامه‌ها جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر است.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب برگزیده نمایشنامه‌ها  با عنوان «یادگار رهایی» اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که در این جشنواره به‌عنوان رویداد مرکزی درباره آثار مربوط به دفاع مقدس به‌وجود آمده و مابقی جنبه‌ها و آثاری که در حول این محور در طول سال به عرصه و بروز می‌رسد، نشان دهنده توجه هنرمندان به این موضوع است.

وی افزود: جشنواره امسال که تمام شاخص‌های کمی و کیفی‌اش از توسعه قابل توجهی حکایت دارد، فرصت مناسبی است تا بتواند طی یک برنامه ریزی دقیق و منسجم به مرزی برسد که بتواند به‌عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای ملی و فرا ملی مطرح شود و منطقه را متوجه این جریان ارزشمند هنری کند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار