تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۸۹۸۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۰ درصدزیورآلات طلا دربازار خوزستان مطابق استاندارد هستند
  مسئول اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: زیورآلات طلا و فلزات گرانبهایی که در بازار خوزستان عرضه می‌شوند تا ۸۰ درصد با استاندارد تطابق دارند.

داریوش احمدزاده  بیان کرد: در استان ۹۰۰ واحد عرضه کننده و تولیدی فلزات گرانبها و زیورآلات طلا  فعال هستندکه از این تعداد یکصد واحد تولیدی سنتی هستند.

وی گفت: تا چند سال گذشته تنها ۵۰ درصد عیار زیورآلات طلا که در بازار استان به فروش می ‌رسید با معیارهای استاندارد همخوانی داشت و در موارد زیادی سکه های تقلبی  در بازار شناسایی شد که با افزایش بازرسی و کنترل بازار این رقم افزایش یافته است.

مسئول اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد خوزستان بیان کرد: برای همه تولیدکنندگان نشان استاندارد وجود دارد و برای شناسایی زیورآلات طلا که با استاندارد تطابق دارند یک حرف لاتین و شماره پروانه بر روی طلا حک شده است که کد شناسایی واحد تولید کننده آن است و خریدار باارسال کد شناسایی به شماره سامانه ۱۰۰۱۵۱۷ اداره کل استاندارد می تواند مشخصات طلا را دریافت کند.

وی گفت: به عنوان مثال عدد ۷۵۰ بر روی طلا نشان می‌دهد که ۷۵ درصد آن محصول از طلا است و اگر میزان طلای استفاده شده در آن کمتر از عدد درج شده باشد، تخلف محسوب و برای این تخلف با دادن تذکر،گرفتن تعهد و یا ابطال پروانه کار،  با واحد تولید کننده و عرضه کننده برخورد می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار