تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۸۹۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تیم‌های خوزستانی در نیمه بالایی جدول لیگ برتر؛ وضعیت: باورنکردنی!
سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ برتر فوتبال بعد از سال‌ها توانستند به یک وضعیت نسبتاً خوب در لیگ برتر برسند؛ وضعیتی که بر خلاف نتایج سال‌های اخیر نمایندگان این استان در لیگ برتر فوتبال است.
  هزینه‌های میلیاردی تیم‌های تهرانی، پول پاشی تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان و سرمایه گذاری مالک خوزستانی تیم پدیده در مشهد سبب شد که خوزستانی‌ها امیدواری چندانی برای موفقیت تیم‌های مورد علاقه‌شان در لیگ برتر نداشته باشند اما با گذشت 7 هفته از این رقابت‌ها باید دید که این تیم‌ها می‌توانند ثباتی در کسب نتایج خود داشته باشند یا خیر.

فولاد نکونام مانند ایرانِ کی‌روش

فولادی‌ها که بعد از سال‌ها به رده چهارم لیگ برتر فوتبال صعود کردند، تاکنون موفق به کسب 3 برد و 3 تساوی شدند و در یک بازی مقابل صنعت نفت آبادان شکست خوردند؛ سرخ پوشان اهواز هرچند در گلزنی با 6 گل زده وضعیت خوبی ندارند اما با 4 گل خورده وضعیت مناسبی در بین تیم‌های لیگ برتر دارند.

به نظر می‌رسد، نکونام که سال‌ها در تیم کی‌روش حضور داشت، سبک و سیاق این مربی پرتغالی را اتخاذ کرده و ترجیح دهد که در ابتدا دروازه تیمش را بسته نگه دارد و پس از آن به گل برسد.

شاگردان نکونام 3 پیروزی خود را در این فصل در برابر پدیده مشهد، ماشین سازی تبریز و شاهین شهرداری بوشهر کسب کردند و در مقابل صنعت نفت آبادان شکست خوردند؛ هرچند آنها می‌توانستند در مقابل تیم سپاهان به برتری برسند اما صحنه‌های مشکوک داوری مانع از پیروزی‌شان شد.

کمی بدشناس مثل نفت آبادان

آبادانی‌ها هرچند هنوز فوتبال برزیلی‌شان را رو نکرده‌اند اما در این فصل موفق به کسب 3 پیروزی و 3 تساوی شدند و فقط در مقابل پرسپولیس تیم بازنده بودند؛ آنها در این فصل به لطف پیروزی‌های یک بر صفر توانستند فولاد، گل گهر سیرجان و سایپا را شکست دهند.

مهاجمان صنعت نفت در این فصل تاکنون 5 بار موفق به فتح دروازه حریفان شدند و 3 بار هم دروازه خود را باز شده دیدند.

البته نفتی‌ها با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند و معلوم نیست که وضعیت این تیم تا 23 هفته دیگر چگونه باشد برای همین هم، آبادانی‌ها هنوز نگران این تیم هستند.

فراتر از انتظار

تغییرات ابتدای فصل روی نیمکت نفت مسجدسلیمان آن قدر زیاد بود که مسجدسلیمانی‌ها از موفقیت تیمشان مأیوس باشند اما به لطف آمدن تارتار آنها هم توانستند در جایگاه دوم جدول باشند و به مانند تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان تیم بدون شکست لیگ برتر تا به اینجای کار باشند.

وضعیت هجومی نفتی‌ها مناسب‌تر از سایر تیم‌های خوزستانی است و میانگین گل زده آنها در هر بازی عدد یک است؛ شاگردان تارتار تیم‌های تراکتورسازی تبریز، صنعت نفت آبادان، استقلال تهران، سپاهان اصفهان و پدیده شهر خودرو را در 5 هفته ابتدایی لیگ برتر متوقف کردند و حتی صدای امیرقلعه نویی سرمربی تیم صدرنشین را درآوردند اما آن قدر صبور بودند که در دو هفته اخیر توانستند تیم‌های پیکان و شاهین شهرداری بوشهر را شکست دادند و حالا به لطف 11 امتیاز کسب شده در رده هفتم جدول جای بگیرند.

نفتی‌های مسجدسلیمان هم مانند آبادانی‌ها وضعیت مشخصی از نظر مالی ندارند و سرمربی‌شان تاکنون یک بار استعفا داده است اما باید دید شرایط برای شیرهای زاگرس مناسب می‌شود تا بتوانند به موفقیت خود ادامه دهند یا خیر.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار