تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۸۹۶۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم مطالبه‌گر کالاهای با استاندارد باشند
 مدیرکل استاندارد خوزستان با بیان اینکه میزان شکایت‌ مردمی در این استان از وضعیت استاندارد کالاها و محصولات در سطح بازار بسیار پایین است گفت: باید مردم برای استفاده از محصولات استاندارد مطالبه‌گر و پیگیر باشند.

رضا دهدشتی زاده بیان کرد: اگر مردم مواردی که استاندارد در کالا و یا محصولات مختلف رعایت نشده را پیگیری، و به اداره کل استاندارد خوزستان اطلاع دهند با بررسی انجام شده، توزیع کننده و تولید کننده ملزم به رعایت استاندارد می شوند.

وی گفت: باید مصرف کننده به توزیع کننده و توزیع کننده به تولید کننده برای رعایت هر چه بیشتر استاندارد فشار وارد کنند تا سلامت زندگی مردم به خطر نیفتد.

مدیرکل استاندارد خوزستان با بیان اینکه باید فرهنگ داشتن زندگی سالم در جامعه ترویج یابد ادامه داد: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ برای ارسال پیام شکایت مردم از رعایت نکردن استاندارد در کالاها و محصولات در سطح بازار ایجاد شده است.

وی گفت: نسل امروز ما به کیفیت و رعایت استانداردها اعتقادی ندارد و به همین منظور برای ترویج اصول استاندارد در بین نسل جوان طرحی به نام سفیران استاندارد را در بین مدارس اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: امسال برای سومین بار طرح سفیران سلامت در مدارس خوزستان اجرا می‌شود تا فرهنگ رعایت اصول استاندارد در بین دانش آموزان ترویج یابد.

دهدشتی زاده بیان کرد: در این طرح به تعدادی از دانش آموزان اصول استاندارد آموزش داده می‌شود و این دانش آموزان مباحث آموزش دیده را به سایر دانش آموزان و خانواده‌ها آموزش می‌دهند.

وی گفت: این طرح در بهمن پارسال در مدارس خوزستان اجرا شد و امسال این طرح در دی اجرا می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار