تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۸۹۶۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت ورزشگاه ۲ هزار و ۵۰۰ نفری دزفول درگیر اخذ مجوزها
 رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: برای آغاز ساخت ورزشگاه چندمنظوره ۲هزارو ۵۰۰ نفری دزفول باید مجوزهای لازم اخذ و مراحل اداری طی شوند.

ناصر نظری روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران دزفول افزود: ورزشگاه چند منظوره دزفول واقع در جاده زیباشهر در مرحله تکمیل مدارک و مجوزهای تخصصی است که امیدواریم امسال این مراحل طی و ساخت آن آغاز شود.
وی هزینه اولیه برای ساخت این ورزشگاه را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار از وزارت ورزش و نفت تامین خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی ضمن تقدیر از نماینده دزفول برای پیگیری و اخذ اعتبار و شهرداری و شورای شهر برای واگذاری زمین این ورزشگاه گفت: این مجموعه ورزشی شامل سالن های چند منظوره والیبال، بسکتبال، کشتی، فوتسال و ورزش های رزمی است.
۳۸ مکان ورزشی در دزفول وجود دارد
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گفت: سیاست وزارت ورزش و جوانان بر سه محور ورزش های همگانی، قهرمانی و بانوان پایه ریزی شده که در این راستا توسعه کمی و کیفی زیرساخت های ورزشی از جمله مکان ها و مجموعه های ورزشی، سالن های سرپوشیده و روباز در دزفول مورد توجه قرار گرفته است.
وی‌افزود: حدود ۱۰ سال پیش فقط هفت زمین چمن در سطح شهرستان دزفول وجود داشت که سه زمین از این تعداد در دزفول و مابقی در شهرهای اقماری بودند که با اقدامات انجام شده اکنون تعداد زمین های چمن به ۳۵ مورد رسیده است.

وی افزود: ۱۵ سالن تمرینی ورزشی در مجموع در سطح شهرستان دزفول وجود دارد که سه سالن در شهر و بقیه در شهرهای اقماری هستند.
نظری گفت: بیشتر روستاهای محروم دزفول از زمین چمن بهره مند شده اند و بزودی نیز چمن مصنوعی مدرس و پیام نور بهره برداری می شوند.
وی بر ضرورت قانونمداری در سیستم های ورزشی تاکید کرد و گفت: اگر در بین مربیان، باشگاه ها، داوران و ورزشکاران قانونمداری نباشد نه تنها رشد نخواهیم کرد بلکه شاهد انحراف در رشته های ورزشی نیز خواهیم بود.
اشتغال افزون بر ۲۵۰ نفر در باشگاه های ورزشی دزفول
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول اظهار داشت: توسعه ورزش می تواند موجب اشتغالزایی شود که راه اندازی باشگاه های ورزشی نمونه ای از ایجاد اشتغال است.
وی گفت: ۱۰۳ باشگاه ورزشی در دزفول فعال است که ۳۰ باشگاه مختص آقایان، ۱۹ باشگاه مختص بانوان و ۵۴ باشگاه دومنظوره هستند.

نظری افزود: هر باشگاه باید یک مربی، منشی و مدیر داخلی داشته باشد که با این اوصاف باشگاه های ورزشی دزفول برای افزون بر ۲۵۰ نفر اشتغالزایی کرده اند.
وی اظهار داشت: افرادی که علاقمند به باشگاه داری هستند باید قانون را رعایت کنند این در حالی است که برخی افراد بدون در نظر گرفتن خطرها و حوادث احتمالی بدون اخذ مجوز اقدام به راه اندازی باشگاه ورزشی می کنند.
وی بیان کرد: طبق قانون فاصله بین ۲ باشگاه باید حداقل ۵۰۰ متر باشد ولی برخی افراد این موضوع را رعایت نمی کنند که از اداره اماکن درخواست می شود با افرادی که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز اقدام به راه اندازی باشگاه ورزشی می کنند برخورد کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول ایجاد روحیه پهلوانی و وحدت نظر بین ورزشکاران را از اهداف وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: در مدت ۶ ماه نخست امسال، ۱۹ نفر از ورزشکاران دزفول به اردوی تیم ملی دعوت شدند، ۵۳ نفر موفق به کسب مقام نخست استانی، ۳۶ نفر موفق به کسب مقام دوم استانی و ۴۸ نفر موفق به کسب مقام سوم استانی شدند.
وی افزود: ۲۹ نفر از ورزشکاران دزفول موفق به کسب نخست کشوری، ۲۶ نفر موفق به کسب مقام دوم کشوری و ۴۴ نفر موفق به کسب مقام سوم کشوری شدند.
نظری اظهار داشت: سه نفر از ورزشکاران دزفول موفق به کسب مقام نخست بین المللی و ۲ نفر موفق به مقام سوم بین المللی شدند.
وی افزود: کسب سه مقام اول، سه مقام دوم و یک مقام سوم در مسابقات آسیایی و پارآسیایی از دیگر افتخارات ورزشکاران دزفول در نیمه نخست امسال است ضمن اینکه ورزشکاران دزفول در این مدت موفق به کسب ۲ مقام جهانی در رشته کشتی شده اند.
وی همچنین از کسب ۶ مقام تیم استانی در نیمه نخست امسال توسط ورزشکاران دزفول خبر داد و گفت: برای هفته تربیت بدنی ۴۰ برنامه در دزفول در حال اجرا است.
جایگاه تماشاگران ورزشگاه مجدیان دزفول ۹۰ درصد پیشرفت دارد
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: سال ۱۳۸۰ تخریب جایگاه تماشاگران ورزشگاه مجدیان دزفول انجام شد و بعد از گذشت ۱۸ سال به همت نماینده دزفول در سال های اخیر شاهد پیشرفت در روند ساخت این بخش هستیم.
وی افزود: در ۲ سال گذشته ساخت جایگاه تماشاگران ورزشگاه مجدیان دزفول شدت گرفت و اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت در دست ساخت است که امیدواریم تا پایان امسال تکمیل شود.
وی گفت: استیج های این ورزشگاه نیز مربوط به ۵۰ سال پیش است که در دست بازسازی بوده و قرار است ارتفاع آنها به سه متر برسد.
وی با بیان اینکه بازسازی پیست دوومیدانی ورزشگاه مجدیان نیز در دست بهسازی است، گفت: امیدواریم با تکمیل این گام ورزشگاه، شاهد توسعه فضای ورزشی در این شهرستان باشیم.
سرانه فضای ورزشی دزفول ۸۰ سانتی مترمربع است
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: استاندارد جهانی سرانه فضای ورزشی سه متر است این در حالی است که تا چهار سال گذشته سرانه فضای ورزشی در دزفول ۴۹ سانتی متر مربع بوده و اکنون به ۸۰ سانتی متر مربع رسیده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار