تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۸۹۱۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زائران وسایل مفقود شده خود را در پست‌یاب پیگیری کنند
 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: زائران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه استان در صورت گم کردن وسایل و مدارک خود از سامانه" پست یاب" استفاده کنند.

علی صالح نساج  بیان کرد: این اداره کل در مرزهای چذابه و شلمچه و موکب‌ها سامانه ای به نام پست‌یاب را فعال کرده است و در کنار راه اندازی این سامانه امکان ارسال وسایل و تجهیزات همراه زائر توسط پست به آدرس مورد نظر متقاضی، فراهم شده است.

وی در ادامه با اشاره به استقرار ۲۷ سایت ثابت و سیارمخابراتی در مرزهای شلمچه و چذابه برای ارائه خدمات به زائران، گفت: خودروهای سیار پایش را در هر ۲ مرز برای رسیدگی به اختلالات احتمالی در پوشش شبکه مخابراتی مستقر کرده ایم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ادامه داد: این اداره کل موکب های خدمات رسان اپراتورهای ایرانسل و همراه اول را در مرزهای چذابه و شلمچه مستقر کرده است تا خدمات تعویض سیم کارت یا برطرف کردن مشکل گوشی های همراه زائران و ...ارائه دهند.

صالح نساج تاکید کرد: با توجه به فاصله مرزی بسیار کم خوزستان با عراق، زائران تنظیمات رومینگ گوشی همراه خود را به صورت دستی وارد کنند تا هزینه رومینگ برای آن ها در مرز های چذابه و شلمچه محاسبه نشود.

وی گفت: در سال های گذشته این اداره کل در مراسم اربعین حسینی سایت های سیار را در مسیر زائران در کشور عراق نصب می کرد که امسال کشور عراق کار نصب این سایت ها را برعهده گرفته و به مسافران خدمات رسانی می کند.

وی با اشاره به رصد تصویری وضعیت مسیرهای پیاده روی زائران توسط هلال احمر وسایر نهادهای امدادرسان افزود: برای تسهیل در این روند ۹ مودم در اختیار هلال احمر قرار داده شده تا مسیر پیاده روی زائران را رصد کرده و در صورت وقوع حادثه احتمالی ،امکان خدمات رسانی به موقع و سریع را داشته باشند.

 به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی ادامه می یابد.

مرزهای چذابه و شلمچه ۲ گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار