تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۸۸۸۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفظ اشتغال صنایع دستی خوزستان در گرو تامین مواد اولیه است
حفظ اشتغال صنایع دستی خوزستان در گرو تامین مواد اولیه است

 رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اهواز گفت:  حفظ فرصتهای شغلی حوزه صنایع دستی در استان خوزستان و تداوم فعالیت های کارآفرینی مربوط به آن در گرو تامین مواد اولیه با قیمت مناسب است.

نادر بهشتی نسب روز شنبه در حاشیه نشست کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به کمبود مواد اولیه ساخت این محصولات در استان خوزستان، اظهارداشت: با توافق صورت گرفته تلاش می شود که نخلداران به طور مستقیم در تامین نیاز تولید کنندگان همکاری کنند.

وی ادامه داد: درحال حاضر با اقدامات واسطه‌گرانه از سوی دلالها قیمت مواد اولیه که از درخت های خرما تامین میشود، افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: شرایط موجود تولید کنندگان در حوزه صنایع دستی را با چالش های متعددیرو به رو کرده است که در نهایت با همکاری نظام صنفی کشاورزی استان برای رفع آنها اقدام خواهد شد.

کاهش تولید در پی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اهواز در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به اینکه هم اکنون تولید صنایع دستی در استان تحت تاثیر گرانی بیش از اندازه قرار گرفته، یادآور شد: علاوه بر این فرصت های شغلی وابسته به این حوزه نیز دستخوش مسائلی شده که می تواند به عنوان یک چالش جدی برای بازار کار در استان محسوب شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که باعث نوسان های موجود در بازار شده عرضه مواد اولیه به شرط فروش تضمینی است که تولید کننده در قبال قیمتی ناچیز مجبور است محصولات خود را در اختیار دلال ها قرار دهد.

بر اساس این گزارش در مهرماه امسال ۱۷ اثر صنایع دستی خوزستان در رشته‌ های پوشاک سنتی، ساخت زیورآلات سنتی، کپوبافی، موج‌ بافی، مینای صابئین، ورشوسازی، چوقابافی، خراطی چوب و ساخت سازهای سنتی موفق شدند نشان ملی مرغوبیت را دریافت کنند.

اجزا و متعلقات درخت خرما از مهمترین مواد اولیه برای تولید این محصولات صنایع دستی در خوزستان هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار