تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۸۸۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خودکفایی کشور در تولید گوشت مرغ/ از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید واکسن طیور حمایت می‌کنیم
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با تولید سالانه 2 میلیون و 400هزار تن گوشت مرغ، ضمن خودکفایی توانسته‌ایم بخشی از تولیدات را به کشورهایی چون افغانستان، عراق و قطر صادر کنیم.
  علیرضا رفیعی‌پور در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن اجتماعات تالار خورشید برگزار شد، اظهار کرد: سازمان دامپزشکی هر ساله کنترل، مبارزه و مراقبت از بیماری‎‌های دامی را به استان ابلاغ می‌کند و این ابلاغیه‌ها در غالب طرح‌های ملی و به صورت همزمان و هماهنگ اجرایی می شود.

وی افزود: در زمینه تب برفکی طی 2 سال گذشته با اقدامات خوبی که صورت گرفت کاهش چشمگیری صورت گرفت که البته تب برفکی موجب کاهش 50 درصدی شیر و گوشت دام می شود.

رفیعی‌پور خاطر نشان کرد: در همه بیماری‌های استراتژیک بین 28 تا 75 درصد کاهش بیماری داشتیم و در تب مالت نیز با کاهش 50 درصدی همراه بودیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: طی 2 سال گذشته بیماری‌های مشترک دام و انسان کاهش یافته و در حوزه طیور نیز نه‌تنها مشکلی نداشتیم بلکه صادرکننده نیز هستیم .

وی ادامه داد: نوسانات قیمتی بازار به دستگاه‌های دیگر ارتباط دارد و پاسخ نوسانات را باید از آنها جویا شد.

رفیعی‌پور اضافه کرد: سالانه 800 تا 850 هزار تن گوشت در کشور تولید می‌شود ولی برای تامین کامل نیاز داخل، نیازمند به واردات گوشت هستیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: خوشبختانه در تولید مرغ خودکفا هستیم و با تولید سالانه 2 میلیون و 400 هزار تن توانسته‌ایم بخشی از تولید را به کشورهایی چون افغانستان، عراق و قطر صادر کنیم.

وی عنوان کرد: 97 درصد واکسن‌های دامی کشور در داخل تولید می‌شود و این در حالی است که در حوزه واکسن‌های طیور به خودکفایی نرسیده ایم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور توضیح داد: تولید بذر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان  دردستور کار قرار دارد تا شاهد معدوم شدن طیور نباشیم.

از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید واکسن طیور حمایت می‌کنیم

وی تاکید کرد: در حال حاضر از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در تولید واکسن طیور حمایت می‌کنیم تا بتوانیم به وسیله آن نیاز کشور را تامین کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان گفت: در حوزه جنگ اقتصادی، دشمن به دنبال تهدیدات زیستی و بیولوژیکی بود که البته ما باید توجه خود را در این زمینه بکار گیریم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار