تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۸۸۶۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود آب آشامیدنی در شلمچه و چذابه، هموطنان نذر آب کنند
 رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان به افزایش پنج تا ۶ برابری جمعیت زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به اربعین پارسال اشاره کرد و گفت:برای تامین آب آشامیدنی زائران بامشکل روبه رو هستیم و از هموطنان تقاضا داریم نذر آب کنند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی اظهار داشت: موکب های مردمی در ۲ گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه روزانه برای ۳۸۰ هزار زائر غذا تهیه می کنند و مشکلی در تامین غذایی زائران در این ۲ گذرگاه مرزی احساس نمی شود.

وی افزود:تنها مشکل موجود در ۲ گذرگاه شلمچه و چذابه در استان خوزستان کمبود آب آشامیدنی و یخ بهداشتی است.

حجت الاسلام موسوی گفت: برای استراحت بیش از ۴۰۰ هزار زائر در موکب استان خوزستان فضا در نظر گرفته شده و حسینیه ها و مساجد نیز برای اسکان موقت زائران نیز آماده شدند.

گرمای هوا در شلمچه و ازدحام جمعیت ،زائران را در این گذرگاه مرزی با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا روند جا به جایی زائران اربعین از شلمچه عراق به نجف اشرف به دلیل کمبود خودرو از چهارشنبه شب تاکنون با کندی مواجه شده است.

هزاران زائر اربعین از شهرهای مختلف کشور و برخی کشورها به دلیل کمبود خودرو برای انتقال از شلمچه عراق به نجف اشرف معطل مانده اند. 

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب آن حضرت ، به اوج خواهد رسید.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

مرز شلمچه میزبان زائران اربعین از اقصی نقاط ایران اسلامی و بسیاری از کشورهاست. 

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار زائر اربعین از مرز شلمچه عبور کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار