تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۸۸۵۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش خبر داد:
تغییر تصمیم جابه‌جایی روستای زیر آب رفته "مگران 3 "
فرماندار شوش با اشاره به آخرین وضعیت روستای زیرآب رفته مگران 3 از تغییر تصمیم جابه‌جایی این روستا خبر داد.

عدنان غزی با اشاره به آخرین وضعیت روستای سیل‌زده مگران 3 شوش اظهار کرد: در سیلاب خوزستان، روستای مگران 3 از توابع شاوور به صورت صددرصد زیر آب رفت و در پی خسارات سیل، حدود 44 منزل آسیب‌دیده این روستا "تعمیری" و 11 منزل نیز "احداثی" برآورد شدند که باید دوباره ساخته می‌شدند.

وی گفت: روستای مگران 3 در بستر مسیل رودخانه کرخه قرار دارد و پس از وقوع سیل و زیر آب رفتن روستا تصمیم گرفته شد که این روستا جابه‌جا شود اما به تازگی این تصمیم تغییر یافته و قرار شده است که به جای جابه‌جایی روستا، احداث و تعمیرات منازل با ارتفاع‌سازی در همان موقعیت قبلی انجام شود.

فرماندار شوش بیان کرد: احداث و تعمیر منازل روستای مگران 3 از طریق پرداخت وام و تسهیلات دولتی و کمک خیرین در حال انجام است. در حال حاضر تعمیر 44 واحد مسکونی آسیب‌دیده این روستا به پایان رسیده و اهالی در منازل خود ساکن هستند.

غزی عنوان کرد: زیرسازی منازل احداثی نیز در حال انجام است و صاحبان این منازل در حال ساخت، در حال حاضر در کانکس‌های کولردار در اطراف روستا زندگی می‌کنند. مقرر شده در صورتی که اتفاقی رخ ندهد، احداث این منازل تا قبل از پایان سال به اتمام برسد.

انتهای پیام

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار