تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۸۸۲۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خیران ۷۰۰ میلیارد ریال به مدارس سیل‌زده خوزستان کمک کردند
  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: خیران از سراسر کشور۷۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و تعمیر مدارس سیل زده این استان کمک کردند.

علی قربانی چهارشنبه در نشست خبری در سرسرای اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: در اردیبهشت ماه امسال خیران از سراسر کشور برای بازسازی و تعمیر مدارس سیل زده استان های خوزستان، لرستان و گلستان متعهد شدند که ۲ هزار میلیارد ریال کمک کنند.

وی گفت: از ۷۰۰ میلیاردریال کمک خیران به خوزستان ۳۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و تعمیر مدارس سیل زده استان هزینه شد و ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای ساخت ۴۰ مدرسه با ۱۶۰ کلاس درس در استان در نظر گرفته شده است.

قربانی بیان کرد: از تیر ماه کار بازسازی و تعمیر مداس سیل زده با مشکلات فراوانی از جمله قطعی آب و برق در این مناطق مواجه بودیم و باید در مدت زمان سه ماه این مدارس را تحویل آموزش و پرورش می دادیم.

زلزله ۶۰۰ میلیارد ریال به مدارس مسجد سلیمان خسارت زد

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: زلزله در ۱۷ تیرماه امسال در مسجد سلیمان ( به بزرگی ۵.۷ ریشتر) ۶۰۰ میلیارد ریال به مدارس اینن شهرستان خسارت وارد کرد.

وی افزود: از آن زمان تا کنون در مسجد سلیمان ۴۰ مدرسه را تعمیر کردیم، ۱۵ مدرسه تخریبی بودند و پنج مدرسه نیازبه مقاوم سازی دارند.

قربانی بیان کرد: با وجود بحران ها و مشکلات مختلف در استان اول مهر ماه امسال مشکلی در آماده سازی مدارس برای ورود دانش آموزان نداشتیم.

افتتاح ۲۵۴ مدرسه در مهر ماه امسال

قربانی بیان کرد: در مهر ماه امسال ۲۵۴ مدرسه با ۸۶۰ کلاس درس و با اعتبار ساخت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در حال افتتاح هستند و هزار کلاس درس نیز برای مهر ماه امسال در استان تعمیر شدند.

در فروردین ماه امسال ۲۱ شهرستان خوزستان درگیر سیل شدند که در این حادثه به ۱۱۴ مدرسه در استان خسارت های جدی وارد شد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار