تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۸۷۸۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۱۰درصد مشتاقان زیارت اربعین خوزستانی هستند
 مسئول عتبات عالیات مدیریت حج و زیارت خوزستان گفت: شمار خوزستانی‌های مشتاق زیارت اربعین که تا ظهر روز چهارشنبه در سامانه سماح (سازماندهی مشتاقان ایام حضور) سازمان حج و زیارت نام‌نویسی کرده‌اند به ۱۰۴ هزار و ۹۱۸ نفر معادل ۱۰ درصد کل ثبت‌نام کنندگان رسید. محمدامین یاقوت افزود: در مجموع ۹۶۷ هزار و ۶۰۰نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند که بیش از ۱۰درصد آنان خوزستانی هستند.
وی گفت: در چند روز اخیر روند نویسی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح که مصادف با روزهای پایانی ماه محرم الحرام است شتاب گرفته است.
مسئول عتبات عالیات مدیریت حج و زیارت خوزستان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر تعداد زیادی از زائران اربعین در سامانه سماح نام نویسی کرده اند از زائران مشتاق زیارت حرم حضرت اباعبدا... الحسین علیه السلام خواست ثبت نام در این سامانه را به روزهای منتهی به روز اربعین موکول نکنند.۲۷مهرماه مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.
یاقوت افزود: برای ثبت نام در سامانه سماح پرداخت ۲۲۰هزار ریال بابت بیمه و خدمات هلال احمر ضروری است ضمن آنکه داشتن گذرنامه معتبر در زمان خروج قانونی از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه و سایر مرزهای رسمی کشور ضروری و الزامی است.
مسئول عتبات عالیات مدیریت حج و زیارت خوزستان گفت: کسانی که در سامانه سماح ثبت نام نکنند امکان خروج از کشور در پایانه های مرزی و رسمی کشور را نخواهند داشت.
پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران اربعین حسینی تعداد زائرانی که از مرزهای شلمچه و چذابه به کربلای معلا و نجف اشرف مشرف می شوند افزایش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته باشد.
اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائرحسینی از گذرگاه مرزی چذابه و ۵۳۵هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرز بین المللی شلمچه به شهرهای مقدس عراق عزیمت کردند.
امسال مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان ، مهران در استان ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه برای تردد زائران اربعین حسینی درنظر گرفته شده است.
مرز خسروی  ۱۵شهریور امسال با حضور وزیران کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق پس از ۶ سال بازگشایی شد تا تردد زائران ۲ کشور با سهولت بیشتری صورت گیرد.
براساس توافق مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و عراق ، زائران ایرانی می توانند از طریق مرزهای بین المللی چذابه و شلمچه در طول ماه‌های محرم و صفر به صورت انفرادی یا جمعی(کاروانی) بدون روادید و محدودیت به عتبات عالیات مشرف شوند.
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی کاروان های زائران اربعین حسینی به سمت پایانه های مرزی چذابه و شلمچه از اول ماه صفر شروع و در روزهای منتهی به روز اربعین به اوج خود می رسد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار