تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۸۷۶۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محکومیت پیمانکاران تهدیدکننده بهداشت عمومی در بهبهان
  پیمانکاران دفع زباله های عفونی و کشتارگاه بهبهان از سوی مراجع قضایی محکوم شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهبهان بیان کرد: پیمانکار زباله های عفونی در بهبهان به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی توسط مراجع قضایی به جزای نقدی محکوم شده است.

فرخ شیرعلی، تخلفات زیست محیطی پیمانکار را دفن نکردن زباله های عفونی و پراکندن آنها در فضای باز بیان کرد که باعث شد حدود پنج ماه پیش، پرونده ای علیه وی در مراجع قضایی تشکیل و علیه او اعلام جرم شود.

به گفته وی پیمانکار زباله های عفونی زیر نظر مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بهبهان فعالیت می کند.

وی افزود: دادگاه این پیمانکار متخلف را به پرداخت جریمه ۱۸ میلیون ریالی محکوم کرده، که این رای در دادگاه بدوی صادر شده و قابل اعتراض است.

شیرعلی با اشاره به ضرورت بازنگری در برخی قوانین و مجازات های مربوط به تخلفات زیست محیطی ادامه داد: با توجه به اینکه جرم این پیمانکار تهدید علیه بهداشت عمومی بوده، این مجازات تناسبی با جرم نداشته و برای بازدارندگی کافی نیست و باید سختگیرانه تر باشد.

یک سال حبس برای تخلف در کشتارگاه

همچنین شعبه ۱۰۲ کیفری دو بهبهان پیمانکار وقت کشتارگاه صنعتی این شهرستان را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

طبق رای این شعبه، پیمانکار وقت کشتارگاه صنعتی شهرستان بهبهان به دلیل برطرف نکردن نواقص بهداشتی در کشتارگاه سنتی بهبهان، رها کردن لاشه، کله و روده احشام ذبح شده در فضای کشتارگاه به نحوی که باعث تجمع حشرات موذی شده، و بیرون بردن چربی غیرمجاز که تنها استفاده غیرانسانی دارد، مجرم شناخته شده است.

بر این اساس، این اقدامات پیمانکار سلامت عمومی شهروندان را به طور جدی به خطر انداخته و دادگاه به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۷۵ متهم را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده که این رای قابل دادخواهی است.

مرداد امسال نیز شعبه دادگاه کیفری۲ اهواز، شهردار وقت ایذه را به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و دفن غیراصولی زباله شهری در طبیعت روستاهای «راسفند» و «نوترکی» به یک سال حبس تعزیری، محکوم کرد.

اداره محیط زیست ایذه همچنین علیه شهرداری پرونده دیگری به دلیل دفن زباله در محدوده این شهر تشکیل داده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار