تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۸۷۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاده‌های منتهی به شلمچه و چذابه برای تردد زائران اربعین مشکل دارند
  رییس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه برای تردد زائران اربعین حسینی هنوز مشکلات و نواقصی وجود دارد، گفت: سیل اخیر در خوزستان این وضعیت را تشدید کرده و دستگاه‌های اجرایی در تلاش برای برطرف کردن هرچه سریعتر این مشکلات هستند.

سرهنگ رضا دولتشاهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات در مسیر مرز چذابه است، بیان کرد: در بازدیدهای روزانه ای که در حال انجام است سعی شده تا نقاط حادثه خیز را به دستگاه های مربوطه اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه قرار بود کار تکمیل زیرساخت ها در مرز چذابه پارسال تمام شود اما به دلیل سهل انگاری تعدادی از پیمانکاران این امر به امسال موکول شد گفت: مشکل دیگری که تکمیل زیرساخت ها را در مرز چذابه با تاخیر همراه کرد، بحث سیل اخیر خوزستان بود.

وی با اشاره به اینکه از اوایل مهر ورود زائران اربعین به استان خوزستان آغاز می شود، ادامه داد: در برخی نقاط و مسیرها نیاز است متولیان حساسیت بیشتری داشته باشند تا در مدت زمان باقی مانده مشکلات جاده ای برطرف شود.

عضو شورای ترافیک خوزستان گفت: از ابتدای مهر همه کارکنان پلیس راه در آماده باش کامل قرار می گیرند و علاوه بر این از دیگر استان های کشور برای پشتیبانی و همکاری ترافیکی نیرو به خوزستان اعزام خواهد شد.

وی در خصوص نصب علایم و خط کشی مسیرها، نیز بیان کرد: این اقدام از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان در حال انجام است و پیش بینی می شود تا اول مهر این بخش از آماده سازی مسیرها به اتمام برسد.

استفاده از ظرفیت توقفگاهی شهرهای مجاور برای خودرو زائران

رییس پلیس راه خوزستان در خصوص ایجاد ظرفیت های موجود برای پارک خوردوهای زائران در مرزهای شلمچه و چذابه، گفت: تلاش بر این است که در هر مرز ظرفیت توقفگاه های خودرویی به ۵۰ هکتار برسد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در سال های گذشته اقدامات خوبی در زمینه ظرفیت توقفگاه های خودرویی ۲ مرز چذابه و شلمچه انجام شده اما همچنان توسعه آنها ادامه دارد و امسال این امر به دلیل استقبال بیشتر مردم، ضرورت بیشتری دارد.

دولتشاهی با تاکید بر اینکه در شلمچه و چذابه باید به ترتیب ۲۰ و ۳۰ هکتار دیگر توسعه ظرفیت توقفگاهی صورت گیرد، گفت: در صورتی که کار توسعه این توقفگاه ها کاملا اجرایی نشد پیش بینی می شود که از ظرفیت شهرهای مجاور مرزها برای پارک خودروهای زائران استفاده شود.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی هستند.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.
 به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهر ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از اوایل ماه صفر  شروع می‌شود.

بنابراین گزارش، در ایام اربعین در مسیرهای منتهی به مرزهای خوزستان یک مورد حادثه منجر به فوت ثبت شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار