تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۸۷۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۰درصد پزشکان خوزستانی به سامانه مالیاتی متصل شدند
  مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: تنها ۲۰ درصد پزشکان خوزستانی به سامانه مالیاتی کشور متصل شده‌اند و بقیه مطب‌های پزشکان هنوز اقدامی برای راه اندازی پایانه فروش(پوز) نکرده‌اند.

جهانشاه ارزانی بیرگانی افزود:مشاغل پزشکی خوزستان تنها تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ فرصت دارند به سامانه مالیاتی کشور متصل شوند.
وی  گفت: با وجود اینکه سامانه امور مالیاتی (سامانه صندوق فروش) تا پس از پایان شهریور برای جامعه پزشکان باز خواهد بود ولی پایان شهریور آخرین فرصت قانونی برای متصل شدن به سامانه امور مالیاتی خواهد بود.      
وی، انضباط مالی ، شفاف سازی ، جلوگیری از فرار مالیاتی ، ثبت اطلاعات درآمدی و اجرای تکالیف قانونی را از از دلایل اجرای اتصال مشاغل پزشکی به سامانه امور مالیاتی بیان و به جامعه پزشکی خوزستان توصیه کرد در سامانه امور مالیاتی ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: دیر یا زود همه مطب های پزشکان باید به لحاظ الزام قانونی به سامانه فروش امور مالیاتی متصل شوند.
ارزانی بیرگانی با اشاره به اینکه سازمان متبوع به اطلاعات درآمدی همه پزشکان حتی در امور غیرحرفه ای آنان دسترسی و اشراف دارد افزود: اتصال مطب های پزشکان به سامانه امور مالیاتی این مزیت را دارد که تنها درآمد تخصصی پزشکان مشمول مالیات می شود.
وی گفت: تشکیل پرونده و ارجاع آن به اداره مبارزه با پولشویی برای جامعه پزشکی خوزستان که جزو نخبگان جامعه محسوب می شوند صحیح نیست و از جامعه فرهیخته پزشکی درخواست می کنیم به صورت داوطلبانه به سامانه امور مالیاتی متصل شوند تا جامعه به سمت قانونمندتر شدن مالیات پیش رود.

۱۹ صنف خاص نیز تا پایان امسال به سامانه امور مالیاتی متصل می شوند
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان ادامه داد: برابر الزام قانونی تا پایان امسال ۱۹ صنف خاص در کشور از جمله خوزستان می بایست به سامانه امور مالیاتی متصل شوند.
وی گفت: این اصناف که جزو مشاغل پردرآمدی هستند باید در سامانه امور مالیاتی ثبت کرده و نسبت به خرید و تجهیز محل کار به سامانه فروش(پوز) اقدام کنند.  
به گفته وی اداره مبارزه با پولشویی سازمان امور مالیاتی ، به طور مداوم تراکنش های بانکی را پالایش می کند.
 
تشکیل شعب قضایی برای برخورد با فرار مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان از راه اندازی شعب قضایی به منظور برخورد قانونی با فرار مالیاتی در آینده نزدیک خبر داد.
وی با بیان اینکه فرار مالیاتی در کشور بیش از ۷۰هزار میلیارد ریال است افزود: تشکیل شعب ویژه رسیدگی به فرار مالیاتی قانونی است و راه را برای افرادی که مالیات نمی دهند خواهد بست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار