تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۸۷۵۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرویس‌های مدارس در خوزستان ساماندهی شدند
  رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال برای نخستین بار سرویس رفت و آمد دانش‌آموزان ساماندهی شده است و از خانواده ها و سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز انتظار داریم که در این کار با آموزش و پرورش همکاری کنند.

حمید آل کثیر بیان کرد: برای ساماندهی سرویس مدارس سامانه ای به نام " پایش حمل و نقل دانش آموزی" (سپند) راه اندازی شده است که مدارس با ثبت نام در این سامانه می توانند سرویس رفت و آمد دانش آموزان را دریافت کنند.

وی گفت: ساماندهی سرویس مدارس برای نخستین بار در خوزستان در حال انجام است و مدارس باید برای دریافت سرویس دانش آموزی در این سامانه ثبت نام کنند و اولیا در صورت درخواست سرویس باید به مدیر مدرس اعلام کنند تا در این سامانه ثبت نام شوند.

آل کثیر افزود: این ساماندهی به منظور شفاف سازی ،  رصد وسایل نقلیه فعال در سرویس‌های دانش‌آموزی و حفظ امنیت دانش آموزان انجام شده است.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: انتظار داریم که خانواده‌ها و سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز و مدارس در انجام هر چه بهتر این طرح همراهی کنند تا دانش آموزان در امنیت هر چه بیشتر به تردد به محل تحصیل خود بپردازند.

آل کثیر ادامه داد: سازمان تاکسیرانی ، پلیس راهور و آموزش و پرورش آموزش های لازم را به رانندگان سرویس مدارس ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه سامانه سپند به روزتر و کاملتر خواهد شد افزود: ثبت نام مدارس برای دریافت سرویس در این سامانه اجباری است و مدارس اجازه گرفتن سرویس مدرسه خارج از این سامانه را ندارند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: راننده های سرویس مدارس توسط پیمانکار به سازمان تاکسیرانی معرفی می شوند، در این سامانه اطلاعات رانندگان و میزان هزینه ای که باید دریافت کنند قابل مشاهده است.

آل کثیر افزود: هنوز تعداد سرویس های مدارس و هزینه های آن ها که قرار هست در سال تحصیلی جدید در استان فعالیت داشته باشند مشخص نیست.

بر اساس گزارش ایرنا ثبت نام در سامانه پایش حمل و نقل دانش آموزی از دیروز ۲۶ شهریورماه آغاز شده و تا اول مهر ماه ادامه دارد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار