تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۸۷۵۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در آستانه سال تحصیلی جدید

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در آستانه سال تحصیلی جدید توصیه‌هایی به رانندگان ارائه کرد.

 سرهنگ منصور جمشیدی اظهار کرد: با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، زمانی که دانش‌آموزان به مدارس می‌روند، توجه تمامی خانواده‌ها معطوف به آموزش‌ و پرورش خواهد بود و تقریبا از خطرات بین راه منزل تا مدرسه غافل می‌شوند.

وی افزود: حفظ سلامت افراد به ویژه دانش‌آموزان اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد که این موضوع یکی از اهداف سازمانی نیروی انتظامی است؛ هرچند در چند سال اخیر با فرهنگ‌سازی و استفاده از دانش‌آموزان در کنار والدین خود در خودروها به منزله حضور پلیس در خودرو تلاش وافری از سوی کارکنان پلیس انجام شده است اما از بی‌احتیاطی برخی رانندگان خصوصا موتورسیکلت‌سواران ابراز نگرانی بیشتری می‌شود. 

جمشیدی تصریح کرد: تصادفات موتورسواران با عواملی مثل حرکت خلاف جهت، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تغییر مسیرهای پی در پی نگران‌کننده است. از نکات حائز اهمیت در بروز این تخلفات، عجله و عدم مدیریت سرعت توسط این رانندگان است. 

رئیس پلیس راهور خوزستان عنوان کرد: در صورت مشاهده چنین افراد متخلفی همکاران ما نسبت به اعمال قانون مربوطه اقدام می‌کنند اما باید تمامی افراد به خودی خود در عدم ارتکاب تخلف و اجرای قوانین به مانند امر به معروف و نهی از منکر پایبند باشند.

وی بیان کرد: در این روزها همه باید به رعایت قوانین و مقررات مدون راهنمایی و رانندگی با هدف حفظ سلامت جامعه و ارتقای فرهنگ ترافیک توجه ویژه داشته باشند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار