تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۸۷۵۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت موکب ها تا ۵ روز بعد از اربعین ادامه دارد

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز از فعالیت موکب های خدمات رسان اربعین حسینی تا ۵ روز بعد از روز اربعین حسینی در مرزها خبر داد.

 عزیزالله زارعی در جلسه دیدار موکب داران با نماینده ولی فقیه در خوزستان در مسجد رضوان آخر آسفالت اهواز اظهار کرد: در دورترین نقاط استان، ستاد عتبات عالیات و مواکب حسینی برای خدمات رسانی به مردم سیل زده خوزستان حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به ارسال اقلام مورد نیاز از سوی مواکب و ستاد به مناطق سیل زده ادامه داد: روزانه ۲۵۰ هزار پرس غذا برای مردم سیل زده در استان خوزستان پخت و توزیع می شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز تصریح کرد: در استان خوزستان یک هزار و ۴۰۰ موکب داریم که مواکب کلانشهر اهواز برای حضور در این جلسه به تعداد ۲۲۳ موکب حضور پیدا کردند.

زارعی با اشاره به اینکه ۸۳ موکب اهوازی برای خدمات رسانی در چذابه حضور دارند، گفت: همچنین ۱۶ موکب هم در عراق، ۷۶۰ موکب در ۲۰۰ موکب در چهار ورودی استان خوزستان و ۴۲۰ موکب در مرز شلمچه داریم.

وی عنوان کرد: ستاد اجرایی تخصصی با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل دادیم که کمیته تغذیه - پشتیبانی، سوخت، آرد و نان، اسکان و کمیته یخ و آبرسانی زیرمجموعه آن فعالیت می‌کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز اضافه کرد: اقلام اساسی و مورد نیاز این مواکب مثل گوشت، آرد، نان، آب و یخ از این طریق تامین می‌شود.

زارعی یادآور شد: فعالیت مواکب از ۲۰ صفر یعنی ۱۲ مهر آغاز و تا پنج روز بعد از اربعین ادامه دارد.

وی بیان کرد: مواکب بین یک تا ۱۰ هزار پرس غذا به صورت روزانه پخت و میان زائران حسینی توزیع می کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز خبر داد: از سوی شرکت غله خوزستان، اهدای دو هزار تُن آرد به این ستاد مصوب شد تا نیازهای مواکب را تامین کنیم؛ البته از طریق یک شرکت صنعتی نان نسبت به توزیع نان مورد نیاز اقدام می‌کنیم.

زارعی با اشاره به اینکه تاکنون تهیه چهار میلیون قرص نان سفارش داده شده است، افزود: امسال حداقل به ۶ میلیون بطری آب برای تامین آب شرب به زائران حسینی نیاز داریم.

وی در پایان گفت: ۱۰ هزار کپسول گاز برای مواکب اربعین در مرحله اول سفارش داده شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار