تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۸۷۴۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر ستاد بازآفرینی شهرستان دزفول خبر داد:
۳۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در دستور کار ستاد بازآفرینی دزفول

دبیر ستاد بازآفرینی دزفول گفت: برآورد پروژه های عمرانی ستاد بازآفرینی دزفول بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است که برخی پروژه ها در حال اجرا و مابقی به زودی اجرا می شوند.

مرتضی همایون نسب پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی و توسعه شهری دزفول در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان دزفول در زمینه جذب اعتبارات از طریق ستاد بازآفرینی در میان شهرستان های استان پیشرو است به گونه ای که در بسیاری از موارد اعتبارات دستگاه های اجرایی شهرستان های دیگر که موفق به جذب آن نشده اند نیز به دزفول تعلق می گیرد.

همایون نسب با بیان اینکه برآورد پروژه های عمرانی ستاد بازآفرینی شهرستان در سال ۹۷ بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است، افزود: نقشه ها و طراحی های این پروژه ها کاملاً انجام شده، برخی از این پروژه ها توسط پیمانکاران انتخاب شده در حال اجرا هستند، برخی در شُرف آغاز عملیات اجرایی و برخی نیز در مرحله مناقصه جهت انتخاب پیمانکار هستند.

وی بافت قدیم، کوی پیام نور و کوی مدرس را مناطق هدف ستادبازآفرینی در دزفول برشمرد و گفت: لازم است دستگاه های اجرایی در زمینه اقدامات مشترک فعال تر شوند و مشکلات و کاستی های این مناطق را در قالب پروژه تعریف و اعلام کنند در حالی که متاسفانه دستگاه های اجرایی شهرستان در زمینه اقدام مشترک به صورت پراکنده عمل می کنند و برخی طرح ها خارج از برنامه مشترک است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهرستان دزفول در ادامه با اشاره به برخی پروژه های در حال اجرا و در شرف اجرا در این مناطق، گفت: احداث پارک بوستان در کوی مدرس که اعتبار آن به یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان افزایش یافته در مرحله برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار است.

همایون نسب با اشاره به انتخاب پیمانکار و آغاز به کار احداث سالن ورزشی در کوی مدرس با اعتبار سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، گفت: احداث مرکز آینده سازان محله در قالب چندمنظوره کردن فرهنگسرای مدرس نیز در دستور کار است که برای این پروژه که شامل قسمت های مختلف از جمله زمین ورزشی، کتابخانه و آموزشگاه فنی و حرفه ای است چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده که تاکنون یک میلیارد از این اعتبار جذب شده ضمن اینکه این طرح در مرحله برگزاری مناقصه است.

وی بیان کرد: مقرر شده تا طرح احداث و اصلاح معابر کوی مدرس با توجه به اجرای شبکه فاضلاب در این منطقه به کوی پیام نور انتقال یابد تا طرح فاضلاب کوی مدرس تکمیل شود. اعتبار این طرح از ۳۰۰ میلیون به چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات جذب نشده بازآفرینی سایر شهرستان ها افزایش یافته ضمن اینکه یک میلیارد دیگر نیز به صورت تکمیلی به این طرح اختصاص داده شده است.

همایون نسب اضافه کرد: اصلاح شبکه برق کوی مدرس نیز با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی ستاد بازآفرینی در دستور کار است ضمن اینکه طرح های متعدد دیگری نیز از طریق این ستاد در مناطق هدف اجرا شده و یا به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود کن نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی است.

فرسودگی سیستم فاضلاب بافت قدیم

شهردار دزفول نیز در این جلسه اظهار کرد: ستاد بازآفرینی دارای اعتبارات بسیار خوبی است که هر چقدر بتوانیم در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم میزان جذب اعتبارات نیز بیشتر می شود.

محمد علی دوایی فر با اشاره به برگزاری جلسات متعدد بازآفرینی شهری در شهرداری افزود: در مناطق مورد هدف این ستاد یعنی کوی مدرس ، پیام نور و بافت قدیم مشکلات ساختاری، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که این گره ها در صورت تعامل و همکاری تمام دستگاه های اجرایی و متولی قابل رفع شدن هستند.

شهردار دزفول با اشاره به انجام مطالعات تخصصی با استفاده از گروه مشاوران متخصص در سکونت گاه های غیر رسمی همچون پیام نور و مدرس، گفت: می توان از این مطالعات در جهت پیشبرد هرچه بهتر فعالیت های ستاد بازآفرینی شهری استفاده کرد.

دوایی فر بیان کرد: از اعتباراتی که از طریق این ستاد تخصیص داده می شود باید به خوبی استفاده کرد؛ بنابراین اگر بتوانیم با سرعت عمل و همکاری این اعتبارات را به موقع جذب کنیم کمبودهای بافت قدیم و سایر مناطق هدف ستادبازآفرینی شهری دزفول رفع خواهند شد.

وی، فرسودگی سیستم فاضلاب و آبیاری قدیم را مهمترین مشکل در بافت قدیم برشمرد و افزود: این معضل گاه در مسیر برخی طرح ها و پروژه ها همچون کفپوش گذاری ایجاد مشکل می کند در صورتی که اگر آبفا و آبیاری قدیم با اقدام مشترک در زمینه رفع این مشکل همکاری کنند مشکلات بافت قدیم در زمان کمتری برطرف می شوند.

مدیر آبفای دزفول نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح نصب انشعابات آب در کوی پیام نور در حال تکمیل است. طرح شبکه فاضلاب بافت قدیم از سمت بازار در خیابان شریعتی تا حمام کرناسیان نیز در حال اجرا است اما گویا جزو مناطق هدف ستاد بازآفرینی محسوب نمی شود.

جمال الدین برفر افزود: در حال حاضرسه پیمانکار در کوی مدرس و طالقانی، سطح شهر و یکی نیز در طرح انتقال مشغول فعالیت هستند که پیشنهاد می شود با مکاتبه و هماهنگی با آبفای استان از این پیمانکاران برای رفع مشکلات آب و فاضلاب مناطق هدف ستاد بازآفرینی در بافت قدیم مورد استفاده قرار بگیرند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار