تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۸۷۴۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه فرهنگیان دزفول نیازمند توجه ویژه مسئولان است
 رئیس واحد برادران دانشگاه فرهنگیان دزفول گفت: این دانشگاه با مشکلات و چالش های جدی مواجه بوده و نیازمند توجه ویژه و سریع مسئولان برای رفع این مشکلات است.

غلامحسین افشاری روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات این دانشگاه در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان گفت: دانشگاه فرهنگیان نه به طور کامل زیرنظر آموزش و پرورش است و نه زیرنظر وزارت علوم که این موضوع دانشگاه را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: فضای دانشگاه فرهنگیان شیخ انصاری دزفول مربوط به سال ۵۲ است و ساختمان آن از استانداردهای لازم برخوردار نیست و در ارزیابی های اخیر، بازرسان ایرادهای زیادی به آن گرفته اند.
رئیس واحد برادران دانشگاه فرهنگیان دزفول نبود اتاق اساتید و نداشتن باغبان برای فضای سبز را از دیگر مشکلات این واحد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: بافت فرسوده مهمترین مشکل این واحد دانشگاهی است ضمن اینکه باید به وضعیت آسفالت محوطه رفاهی و محوطه و ساختمان سازی این دانشگاه برای افزایش تعداد دانشجویان توجه شود. 
وی به کمبود شدید فضای آموزشی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: امسال ۲۵۰ سهمیه جذب دانشجوی پسر و ۱۵۰ دانشجوی دختر داریم که با این آمار تعداد دانشجویانی که از استان های دیگر در دزفول تحصیل می کنند حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر می شود. 
رئیس واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان(واحد خدیجه کبری(س) نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان از نظر اعتبار و هزینه ها مشکلات زیادی دارد که نخستین مشکل آن نبود فضای خوابگاهی است.
زهره علی پناهی افزود: محیط خوابگاهی این دانشگاه گنجایش ۱۷۰ نفر را دارد ولی به اجبار ۴۳۰ نفر را در آن جا داده ایم که در گذشته این موضوع باعث بروز حوادث و مشکلاتی شده است.
وی گفت: هر دانشجو باید چهارمترمربع فضای خوابگاهی داشته باشد در حالی که اکنون هر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان دزفول یک متر و ۳۰ سانتی مترمربع فضای خوابگاهی دارد.
 رئیس دانشگاه فرهنگیان واحد خدیجه کبری(س) نبود آبسردکن، یخچال، آسفالت، فضای سبز، فضای ورزشی و نداشتن سایر امکانات رفاهی را از دیگر مشکلات دانشجویان خواهر دانشگاه فرهنگیان دزفول عنوان کرد و گفت: کمبود فضای خوابگاهی مهمترین مشکل دانشجویان خواهر است که باید حل شوند.

وی افزود: با وجود ظرفیت های بالای فرهنگی دزفول هیچ مکانی برای تشکل های دانشجویی در واحد خواهران وجود ندارد و فضای نمازخانه نیز به خوابگاه تبدیل شده است.
علی پناهی با بیان اینکه اعتبارات دانشگاه جوابگوی کثرت دانشجویان نیست، اظهار داشت: بدلیل کمبود کولر و امکانات، امتحانات پارسال در چندین نوبت در کلاس‌های درس برگزار شدند.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش در آینده از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان دزفول استفاده می شود.
محمد حیدری افزود: سهمیه اختصاص دانشجو به دزفول باید به طریق ممکن جذب شوند.
وی گفت: باید از ظرفیت خیران برای جذب بیشتر سهمیه دانشجو استفاده و برای حفظ دانشجویان موجود نیز تلاش کرد.
وی افزود: محوطه سازی و آسفالت این دانشگاه ها نیز باید با همکاری مسئولان و شهرداری انجام شود ضمن اینکه درخصوص فضای سبز و سم زدایی آن از شهرداری، جهاد کشاورزی و بهداشت کمک خواهیم گرفت.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز گفت: کار اصلی دانشگاه تربیت فرهنگیان است که با توجه به پیشینه فرهنگی دزفول می طلبد دانشگاه فرهنگیان در تراز این شهرستان باشد. 
در این نشست مقرر شد گزارشی از مشکلات دانشگاه های فرهنگیان دزفول تهیه شود تا نسبت به رفع آنها در سطح شهرستان، استان و کشور اقدام شود.
همچنین مقرر شد ۶ دستگاه کولر از طرف خیرین و آموزش پرورش به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار