تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۸۷۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
حوزه های علمیه نیازمندی های جامعه را در زمینه قضایی تامین کنند
 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: حوزه های علمیه باید نیازمندی های جامعه را در زمینه های مختلف به ویژه حوزه قضایی تامین کنند.

 حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد روز دوشنبه در آئین آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حوزه علمیه آیت الله قاضی (ره) شهرستان دزفول افزود: حوزه های علمیه باید قاضی فاضل، مجتهد و امام جمعه با تقوا، فاضل و دارای مدیریت برای مناطق مورد نیاز تامین کنند.

وی به طلاب و روحانیون توصیه کرد دستورات شرع را سرلوحه امور خود قرار دهند و به تحصیل و درس اهتمام بیشتری ورزند.

امام جمعه دزفول نیز در این آیین با تسلیت ایام شهادت سرور وسالار شهیدان گفت: طلاب در آغاز سال تحصیلی جدید باید با نشاط علمی و آموزشی و با روحیه ای برگرفته از پیام عاشورا توفیق سربازی امام زمان (عج) را تداوم بخشند.

سید محمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه دزفول شهر علما، فقها و بزرگان است، افزود: فقهای بزرگی مانند شیخ اعظم انصاری (ره) و معزی(ره)، نبوی(ره)، بیگدلی(ره)، سبط شیخ ها(ره) و آیت الله قاضی (ره) در دزفول پرورش یافته و برای جامعه منشا خیر و برکت بوده اند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه آیت الله قاضی (ره) برکات فراوانی در کشور داشته است، اظهار داشت: این حوزه با کمترین بضاعت در دوران دفاع مقدس تاسیس و با تربیت علما و بزرگانی خیرات و برکات زیادی در منطقه و کشور داشته است.

امام جمعه دزفول از نماینده ولی فقیه در خوزستان خواست با توجه به جایگاه علمی و تاریخی شهرستان دزفول اهتمام بیشتری در توسعه حوزه علمیه آیت الله قاضی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخشش مقاومت اسلامی در نقاط مختلف جهان را ستود و گفت: این درخشش باعث سرافرازی مکتب اهل بیت(ع) در جهان شده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بی توجهی به ارزش های اسلامی را در چارچوب هجمه دشمن در جنگ نرم دانست و افزود: مبلغان و روحانیون  باید در آگاهی بخشی به خانواده ها درخصوص جنگ نرم دشمن پیشتاز باشند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار