تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۸۷۳۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسعه و راه اندازی موکب دزفول در مرز چذابه آغاز شد
 مسئول موکب شهرستان دزفول گفت: توسعه و برپایی موکب شهرستان دزفول امروز دوشنبه با تحویل سه قطعه زمین جدید در مرز چذابه آغاز شد.

غلامرضا جعفری با اعلام این خبر گفت: امروز سه قطعه زمین جدید هر کدام به متراژ ۲۰۰ مترمربع برای توسعه و برپایی موکب شهرستان دزفول تحویل گرفته شد.

وی افزود: با توجه به حجم کار و خیل عظیم خیران و دوستداران اهل بیت(ع) شهرستان دزفول، پیگیری های زیادی برای افزایش زمین مواکب دزفول انجام شد که امسال این کار صورت گرفت و سه قطعه زمین به موکب شهرستان تحویل داده شد.

مسئول مواکب شهرستان دزفول اظهار داشت: پارسال ۲ هزار مترمربع زمین برای راه اندازی موکب دزفول در اختیار شهرستان بود که امسال ۶۰۰ مترمربع دیگر به این میزان اضافه شد.

وی افزود: موکب شهرستان دزفول حسینیه، زینبیه و آشپزخانه مشترک دارد و زیر نظر امام جمعه دزفول در ایام اربعین حسینی به زائران اباعبدالله خدمات رسانی می کند.

جعفری گفت: ۱۴ روز دیگر پذیرایی از زائران در مواکب مستقر در مرز چذابه آغاز می شود که این پذیرایی تا حدود یک هفته بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

گذرگاه مرزی چذابه یکی از چهار کانون اصلی و رسمی تردد زائران اربعین حسینی است و ایام اربعین مواکب متعددی در این گذرگاه به زائران خدمات رسانی می کنند.

براساس تقویم ۱۰ شهریور اول محرم و ۲۷ مهر اربعین حسینی است. حرکت کاروان‌های اربعین حسینی به سمت مرزهای شلمچه و چذابه از اوایل ماه صفر تا روز اربعین ادامه دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار