تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۸۷۱۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شورای شهر خرمشهر استقلال خود را در مقابل سهم‌خواهی دیگران حفظ کند
 امام جمعه خرمشهر گفت: اعضای شورای شهر خرمشهر وکیلان مردم هستند، بنابراین باید نسبت به نظرات و خواست موکلان خود دقت و توجه کنند، شورای شهر خرمشهر باید استقلال خود را حفظ کند، البته باید با دیگران مشورت انجام بگیرد اما نباید حق دخالت بدهند و البته کسی حق دخالت در امر شورای شهر را ندارد.

حجت‌الاسلام محمد جواد عادلپور امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، اظهار کرد: قیام حسینی(ع) با شهید شدن امام حسین(ع) پایان نیافت، بلکه حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) با خطبه‌های آتشین و کوبنده و با افشاگری و استقامت این قیام را ادامه دادند.

وی افزود: نتیجه انقلاب حسینی با مجاهدت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)، پیچیده شدن طومار بنی امیه و به لرزه درآمدن اساس ظلم و جور بود که امیدواریم به برکت این قیام و انقلاب حسینی، طومار ظلم در تمام جهان برچیده شود.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه حضرت زینب(س) با مجاهدت‌های خود دو درس اساسی را به شیعیان آموختند، گفت: ولایتمداری درس اول ایشان بود، حضرت زینب(س) لحظه‌ای از امام خود غافل نشدند و تمام زندگی خود را وقف مولای خود کردند و با تمام وجود آماده جانفشانی بودند.

وی ادامه داد: مسوولیت‌پذیری درس دوم حضرت زینب(س) بود، امام حسین(ع) دو مسوولیت سرپرستی کاروان اسرا و امر روشنگری و افشاگری را بر عهده ایشان گذاشته بودند که حضرت زینب(س) به خوبی در این دو مسوولیت درخشیدند.

عادلپور با اشاره به برگزاری مراسمات سوگواری در خرمشهر، عنوان کرد: خوشبختانه امسال هم در شهر و هم در روستاها مراسمات باشکوهی برگزار شد و بنده از تمام تلاشگران و خادمان حسینی تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به جامعه پردازی تاکید نموده‌اند، اظهار کرد: جامعه‌پردازی به معنا حرکت به سمت و سوی جامعه در تراز انقلاب اسلامی است و همه حاکمیت و دستگاه‌ها و سه قوه در ایجاد چنین جامعه‌ای موظف هستند.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه برای رسیدن به جامعه در تراز انقلاب باید چهار شرط اساسی اجرا شود، گفت: شرط اول این است که تمام مراکز و سه قوه مسائل جامعه را مسائل خود بدانند، شرط دوم این است که دستگاه‌ها تمام ظرفیت خود را چه از جهت معیشت و چه از جهت معنویت به میدان بیاورند، شرط سوم این است نقطه عزیمت ما برای رسیدن به جامعه در تراز، خانواده است و باید این کانون سالم باشد و شرط چهارم نیز این است که ملاک جامعه‌پردازی ما، اسلام، قرآن و اهل‌بیت است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی از اوقات قوای ما ملاک جامعه پردازی را رعایت نمی‌کنند، عنوان کرد: در امر قانون عفاف و حجاب ۲۶ دستگاه مسوولیت دارند اما متاسفانه کم‌کاری می‌شود، از طرف دیگر در جامعه پوشش چادر کم است چرا که نه تنها از تولیدکنندگان چادر حمایت نمی‌شود بلکه در این امر سنگ‌اندازی نیز می‌شود، در حالی که در طرف مقابل لباس‌های غیرشایسته ارزان و در دسترس هستند.

عادلپور تاکید کرد: بر اساس قانون باید تمام پروژه‌ها پیوست فرهنگی داشته باشد، اما متاسفانه ضمانت اجرایی ندارد و باید مدعی‌العموم نسبت به این قضیه ورود داشته باشد، آیا شده نمایندگان مجلس در رابطه با فرهنگ عمومی جامعه وزیر ارشاد را به مجلس بکشانند و از او طرح سوال کنند؟ ما در گام دوم انقلاب اسلامی به افرادی نیاز داریم که فرهنگ عمومی جامعه برای آنها مهم باشد.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به خبر درگذشت دختر آبی، گفت: متاسفانه در درون کشور برخی از خواص بی بصیرت و عوام‌زده بدون خبر و تحلیل درست، معرکه‌گیری می‌کنند و البته در برخی از فضاها به مقدسات شیعیان اهانت می‌شود، البته این جسارت‌ها برای اولین بار نیست و ما منتظر هستیم که بدون هیچ اغماضی و مقتدرانه با این افراد برخورد شود.

 عادلپور با اشاره به انتخاب هیات رئیسه جدید شورای شهر خرمشهر، اظهار کرد: برای رئیس جدید و همچنین هیات رئیسه آرزوی توفیق دارم و امیدوارم شورای شهر خرمشهر تمام همت خود را صرف خدمت به مردم کند، نه اینکه خود برای شهرستان تبدیل به گره شود.

وی افزود: اعضای شورای شهر خرمشهر وکیلان مردم هستند، بنابراین باید نسبت به نظرات و خواست موکلان خود دقت و توجه کنند، شورای شهر خرمشهر باید استقلال خود را حفظ کند، البته باید با دیگران مشورت انجام بگیرد اما نباید حق دخالت بدهند و البته کسی حق دخالت در امر شورای شهر را ندارد.

امام جمعه خرمشهر گفت: اعضای شورای شهر خرمشهر به مر قانون عمل کنند، اولویت مردم را در نظر بگیرند و به مسائل تخصصی نگاه کنند، این اعضا باید وحدت داشته باشند و باید در مقابل فساد، تخلف و حفظ اموال عمومی وحدت به خرج دهند.

وی عنوان کرد: آن چه که باعث توقف و عدم حرکت می‌شود، سیاسی بازی و سهم‌خواهی است، اغماض در برابر اموال عمومی باعث ایجاد مشکلات می‌شود و باید اعضای شورای شهر به این مسائل دقت کامل داشته باشند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار