تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۸۷۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دشت آزادگان :
تمهیدات لازم برای تردد یک میلیون زائر اربعین از مرز چذابه پیش بینی شده است
فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: تمهیدات لازم برای پذیرایی از یک میلیون زائر اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه پیش بینی شده است .

حمید سیلاوی به اقدامات لازم جهت تسهیل در تردد زایران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: چذابه یکی از مرزهای خروجی کشور جهت تردد این زائران است که در سال های گذشته مسائل زیر ساختی مشکلاتی را در زمینه خدمت‌رسانی و تردد زوار فراهم کرده بود اما با تلاش‌های صورت گرفته از سوی استاندار خوزستان و مسئولان این شهرستان ، این نقاط ضعف به حداقل رسیده است.

وی افزود: توسعه راه های منتهی به مرز چذابه همواره یکی از اولویت ها برای سهولت در تردد زائران اربعین بوده که اقدامات خوبی تاکنون دراین زمینه انجام شده و برخی مسیرها نیز در حال زیرسازی و ترمیم است.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان ادامه داد: در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته مسیر اهواز به حمیدیه هموار شده و حمیدیه تا سوسنگرد نیز در حال لکه گیری است که بتوانیم تا اربعین این مسیر را نیز هموار کنیم.

وی بیان کرد : همچنین آسفالت جاده کمربندی دشت آزادگان نیز با توجه به انتخاب پیمانکار در حال انجام است و تا اربعین به پایان می‌رسد اما تنها مشکل ما مربوط به مسیر بستان - دشت آزادگان است که به همین دلیل برخی از پیمانکاران را بر اساس ماده ۴۸ خلع ید کرده و پروژه ها را به پیمانکاران جدید واگذار کردیم.

سیلاوی گفت: در ماه جاری این پیمانکاران فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و از پنج قطعه سه قطعه به صورت کامل فعال شده و زیر سازی و آسفالت آغاز شده و در دو قطعه باقیمانده نیز که ۹ کیلومتر است با تعیین پیمانکار اقدامات زیر سازی به زودی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد : جاده کمربندی بستان نیز پیمانکار آن مشخص شده و زیرسازی در حال انجام است و این وعده را داده اند که تا پایان شهریور ماه این پروژه نیز به پایان می رسد.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: بخشی از مسیرهای منتهی به پایانه مرزی چذابه نیز به دلیل سیلاب اخیر با خسارت هایی مواجه بوده که با تلاش های صورت گرفته و همکاری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در حال ترمیم است و تا پایان شهریور ماه به پایان می رسد . 

وی بیان کرد : خط کشی و علامت گذاری مسیرهای منتهی به پایانه مرزی چذابه نیز در حال انجام است که این امر تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای دارد. 

سیلاوی همچنین به ساماندهی مواکب اربعین حسینی مستقر در پایانه مرزی چذابه اشاره کرد و گفت: در این زمینه دو فاز را در نظر گرفته ایم و تعدادی از موکب ها بین شهری و تعدادی نیز در پایانه مستقر هستند.

وی افزود: ۶۰ موکب بین شهری در فرمانداری ثبت و موظف شدند در حوزه های شهری خود به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کرده و اقلام مورد نیاز آنها توسط منطقه مورد نظر تامین شود.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان ادامه داد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۲۳۰ موکب برای استقرار در پایانه مرزی مشخص شده اند و تمامی اراضی مورد نیاز مواکب را تحویل داده ایم و در حال حاضر ۷۰ موکب اقدامات ساخت و ساز را آغاز کرده‌ و تا اربعین حسینی ۷۴ موکب به صورت کامل ساختمان های مورد نظر را احداث می کنند .

وی تصریح کرد : سایر موکب ها نیز تا سال آینده فرصت دارند تا ساختمان های مورد نظر را احداث کنند و در غیر این صورت امتیاز آن ها به افراد دیگری واگذار می شود .

سیلاوی گفت: تمامی اقدامات لازم جهت اسکان زائران اربعین حسینی در طول مسیر و همچنین پایانه مرزی تدارک دیده شده و زائران در زمینه اسکان و تغذیه هیچ مشکلی نخواهند داشت.

وی بیان کرد : اکنون ۱۰ استان معین شهرستان دشت آزادگان شدند و در زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی ما را همراهی می‌کنند.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: همچنین برخی قطعات نیز به ارگان هایی که قصد خدمات دهی به زائران دارند واگذار می شود.

وی اظهار داشت : در سال های گذشته یکی از مشکلات عمده زائران اربعین حسینی این بود که در زمان بازگشت تعداد مواکب خدمت‌رسان در مرز چذابه بسیار اندک بوده و شرایط سختی را ایجاد کرده بود اما برای رفع این مشکل یکی از موکبان بزرگ پس از اربعین نیز در مرز چذابه مستقر بوده و روزانه سه هزار پرس غذا را بین زائران اربعین توزیع خواهد کرد.

وی گفت: همچنین ۹ موکب دیگر نیز موظف شده‌اند برای ارائه خدمات پس از اربعین در این پایانه مرزی مستقر باشند.

سیلاوی گفت: با توجه به برآوردها احتمال دو برابر شدن تعداد زائران اربعین حسینی پیش بینی می شود لذا همه امکانات را بر این اساس بسیج کرده‌ایم.

پایانه چذابه یکی از سه گذرگاه مرزی زائران اربعین حسینی به شمار می رود که هر ساله زوار از سراسر کشور برای سفر به کربلا از این مرز عبور می‌کنند.

عدم توسعه زیرساخت های جاده‌ای ، آبرسانی ،  اسکان و کمبود فضای پارکینگ همواره از مشکلات عمده این پایانه مرزی بوده که امسال با تلاش‌های دولت بخش عمده‌ای از این مشکلات برطرف شده است .

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار