تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۸۶۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلخونگ اندیکا به بار نشست
  رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری اندیکا گفت: همزمان با نزدیک شدن به نیمه دوم شهریور، برداشت میوه کوهی کلخونگ از سطح جنگل های این شهرستان آغاز شد.

سید احمد موسوی  بیان کرد: برداشت این میوه کوهی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه متفاوت است اما معمولا از شهریور ماه تا آبان ماه به طول می انجامد.

وی افزود: این گونه گیاهی علاوه بر داشتن ارزش زیست محیطی و تاثیر بر جلوگیری از فرسایش خاک نقش اساسی در تلطیف هوا ایفا می کند و برای سلامت انسان مفید است.

موسوی ادامه داد: محصول این درخت مزه‌ای چرب مانند و کمی ترش دارد و برای تقویت حافظه، مخلوط آن با چند گیاه دیگر برای سینه درد،   جلوگیری از ریزش مو و بیماری آسم موثر است.

وی گفت: این محصول در اقتصاد جوامع محلی و عشایری نیز موثر است و هر ساله جوامع محلی و عشایری شهرستان از این گونه های با ارزش علاوه بر رفع نیازهای مصرفی خود مازاد آن را روانه بازار می می کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان اندیکا به کسانی که قصد برداشت این محصول را  دارند توصیه کرد ضمن رعایت اصول حفاظتی به روش های درست،  برداشت را انجام دهند تا صدمه ای به این سرمایه های ملی وارد نشود.

شهرستان اندیکا دارای ۱۵۰ هزار هکتار جنگل با گونه های بسیار ارزشمند است که حدود ۷۰درصد آن بلوط است و گونه هایی نظیر، بادام کوهی، کلخونگ، بنه، کیکم، مهلب، زالزالک و...۳۰درصد دیگر را تشکیل می دهند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار