تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۸۶۷۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۰۰ هیات عزادار در آبادان شناسایی شد
 فرماندار آبادان با بیان اینکه مردم این شهرستان عشق و ارادت خاصی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارند گفت:در شهرستان ۳۰۰ هزار نفری آبادان ۵۰۰ موکب و هیات شناسایی شده است.

سیدزین العابدین موسوی  وجود این تعداد موکب و هیات عزادار در آبادان را نشان‌دهنده اوج عشق و ارادت مردم این خطه به اهل بیت عصمت و طهارت دانست و افزود:به همت موکب ها و هیات های عزاداری شهر آبادان سیاهپوش شده و صدها تکیه در نقاط مختلف این شهر و نیز مناطق روستایی این شهرستان برپا شده است.

وی خادمان آقا اباعبدالله الحسین (ع) را افرادی خاص دانست و  ضمن توصیه به هیات‌های عزاداری برای رعایت نظم و انضباط گفت:با توجه به گرمی هوا ماموران بهداشتی بر تهیه ، پخت و توزیع مواد غذایی به ویژه غذای نذری نظارت کنند تا موردی از مسمومیت غذایی برای عزاداران حسینی رخ ندهد.

فرماندار آبادان همچنین از هیات‌های عزادار خواست در این ایام با نیروی انتظامی همکاری کنند تا آیین عزاداری ماه محرم با نظم و انضباط در سطح شهرستان آبادان برگزار شود.

 با آغاز ماه محرم آیین سوگواری دهه نخست ماه محرم با حضور پر شور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در هیات های عزاداری آبادان آغاز شده است.

هیات های عزادار در آبادان همچنین با برپایی صدها تکیه در مناطق مختلف این شهر ضمن برگزاری آیین های سوگواری در غم شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با برپایی ایستگاه صلواتی با عنوان موکب حسینی در کوچه ها و خیابان های آبادان تا پاسی از شب از مردم و عزاداران حسینی پذیرایی می کنند.

مجالس روضه خوانی نیز از نخستین شب ماه محرم در مساجد، حسینیه ها و تکایای برپا شده در آبادان آغاز شده و از شب چهارم به بعد هر شب عزاداری با نام یکی از اصحاب خاص امام حسین (ع) با حضور گسترده هیات های عزاداری در آبادان برگزار می شود. 

حدود پنج هزار و ۸۰۰هیات مذهبی و عزاداری در خوزستان فعال هستند که هر سال بر تعداد این هیات های مذهبی شناسنامه دار افزوده می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار