تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۸۶۷۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان تسطیح شد
  مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری تسطیح شده است.

خلیل منیعات  با بیان اینکه روند تسطیح اراضی کشاورزی این شهرستان همچنان ادامه دارد افزود: ۵۰۰ هکتار دیگر از زمین های کشاورزی شادگان امسال با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسطیح می شود ضمن اینکه عملیات تسطیح ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای دارخوین با ۳،۲ میلیارد ریال اعتبار به پایان رسید و این زمین ها به زیر کشت محصول رفت.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: در زمین‌های تسطیح شده عملیات آبیاری مزارع با سهولت، سرعت و به صورت یکنواخت و به شکل اساسی انجام می‌ شود.

وی هدف از تسطیح اراضی کشاورزی را جلوگیری از هدر رفت آب عنوان کرد و گفت: تسطیح اراضی کشاورزی به منظور بهبود مدیریت آبیاری در مزرعه و استفاده بهینه از نهاده‌ های کشاورزی ضروری است.

منیعات افزود: ارتقا بهره وری آبیاری و افزایش راندمان ، کشت یکپارچه و یکنواخت، سهولت کاربرد ماشین آلات کشاورزی برای اجرای کشت مکانیزه از دیگر مزایای تسطیح اراضی کشاورزی است.

شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.

گندم، انواع سبزی، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی شادگان به‌ شمار می روند.

در سفر رهبرمعظم انقلاب در سال ۱۳۷۵ به خوزستان طرح ۸۰۰ هزار هکتاری معظم له که بعدها به ۵۵۰ هزار هکتار کاهش یافت به تصویب رسید.۵۰۰هزار هکتار این طرح در خوزستان و ۵۰ هزار هکتار آن در استان ایلام است. 
با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب ، تولیدات سالانه زراعی و باغی استان خوزستان از ۱۵.۸ میلیون تن فعلی به ۲۵میلیون تن خواهد رسید ضمن آنکه ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی این استان ایجاد می شود. 
تاکنون ۲۹۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان در قالب طرح رهبر معظم انقلاب به زیر کشت رفته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار