تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۸۶۲۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرداخت ۱۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولیدخوزستان
 سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به ۴۰ واحد تولیدی در قالب طرح رونق تولید پرداخت شد و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای مشکل همچنان ادامه دارد.

سید نوراله حسن زاده بیان کرد: یکی از مهم ترین مشکلات واحدهای تولیدی، موضوع تامین مالی است که با توجه به نوسانات اقتصادی کشور امکان تداوم فعالیت واحدها را با مشکل روبه رو کرده است.

وی گفت: صنایع و واحدهای تولیدی با مشکل نقدینگی به دلیل تحریم، نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه، رکود حاکم بر بازار و نیز مطالبات از شرکت های مختلف روبه رو هستند.

حسن زاده ادامه داد:سهمیه خوزستان از محل این اعتبارات ۶ هزار میلیارد ریال است که در سه بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت توزیع  شد.

وی گفت: به همین منظور طرح های تسهیلاتی مختلفی از سوی دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی تعیین و اجرا شده است .

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به طرح های حمایتی از واحدهای تولیدی بیان کرد: طرح تامین مالی بنگاه های اقتصادی یا طرح رونق تولید، پرداخت تسهیلات با بهره ۱۸ درصد و بدون در نظر گرفتن بدهی معوق، چک برگشتی، به مرحله اجرا گذاشته شد.

بررسی مشکلات ۸۸۲ واحد تولیدی در ستاد تسهیل خوزستان

حسن زاده در ادامه با اشاره به عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان که کار بررسی مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی را برعهده دارد بیان کرد: از پارسال تاکنون مشکلات ۸۸۲ واحد تولیدی در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۴۲۰ مصوبه رفع موانع بر سرراه این واحدهای تولیدی تعیین و اجرا شد و بررسی مشکلات سایر واحدهای تولیدی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان از کارگروه های مهم و تاثیرگذاراست افزود: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و سال رونق تولید و حمایت از تولید داخلی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

وی گفت: مشکلات دریافت تسهیلات، تعیین تکلیف بدهی های معوق، فشارهای امور مالیاتی، قوانین سخت بیمه از جمله مشکلاتی است که واحدهای تولیدی با آن روبه رو هستند.

 حسن زاده بیان کرد: با توجه به مصوبه هیات دولت قرار شد با تصویب و تایید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تمامی کارفرمایان خوزستان از تولیدی، پیمانکاری، صنفی و کشاورزی از بخشودگی جرایم تامین اجتماعی برخوردار شوند و با توجه به اعلام آمادگی تامین اجتماعی برای همکاری حداکثری پیش بینی می شود مبلغ قابل توجهی ناشی از اجرای طرح فوق بخشودگی به نفع تولید اعمال شود.

وی گفت: تعدادی از مصوبات این ستاد هنوز اجرا نشده و بعضی سازمان ها متاسفانه در این ستاد عملکرد خوبی ندارند.

حسن زاده با بیان اینکه اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید الزامی است افزود: اگر سازمانی مصوبات این ستاد را اجرا نکند به دستگاه قضایی معرفی می شود و تاکنون ۲ دستگاه اجرایی که عملکرد ضعیفی در این ستاد داشتند به مسئول اقتصاد مقاومتی دادگستری کل خوزستان معرفی شده اند.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه این ستاد به لحاظ عملکرد در جایگاه سوم کشوری قرار دارد گفت:این ستاد با همکاری استاندار خوزستان موضوعات مهمی همچون گروه ملی صنعتی فولاد ایران ، شرکت فولاد اکسین، و شرکت کشت و صنعت هفت تپه را بررسی کرد که بخشی از مشکلات این واحدها برطرف شد؛ با توجه به اینکه خوزستان استانی صنعتی است این ستاد با جدیت بیشتری مشکلات واحدهای تولیدی را دنبال می کند.

پرداخت ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی درقالب طرح کمک فنی و اعتباری

حسن زاده بیان کرد: با حمایت و تلاش استاندار خوزستان پارسال طرح تسهیلاتی کمک‌ فنی و اعتباری با مشارکت بانک ملی به مرحله اجرا در آمده  که در این طرح تسهیلات با بهره ۶ تا ۸ درصد به واحدهای تولیدی پرداخت می شود که مورد استقبال واحدهای تولیدی و صنایع قرار گرفت.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: در قالب این طرح از پارسال تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردریال تسهیلات به ۱۱۸ واحد تولیدی پرداخت شد.

وی همچنین با اشاره به طرح تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی ادامه داد: این طرح نیز با هدف کمک به ایجاد اشتغال در شهرها و روستاها و تقویت کارآفرینی در حال انجام است که از پارسال تا کنون ۵۴۰ میلیارد ریال به متقاضیان کارآفرینی و ایجاد اشتغال در خوزستان پرداخت شده است.

ابلاغ طرح تولید و اشتغال یا بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه

وی همچنین بیان کرد: طرح تولید و اشتغال یا بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال ابلاغ و در مرحله عملیات اجرایی است، که بهره این تسهیلات بین ۱۲ تا ۱۴ درصد است.

وی گفت: در قالب این طرح تسهیلات با بهره کم به تولید کنندگان که در مسیر تولید خود دچار مشکل هستند پرداخت خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار