تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۸۶۱۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد:
لزوم افزایش حساسیت‌ها در فصل گرما جهت پیشگیری از بروز بیماری های روده ای
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به بروز بیماری های روده ای در برخی مناطق خوزستان، گفت: در فصل گرما باید حساسیت‌ها چند برابر شود تا شاهد وقوع چنین مشکلاتی نباشیم.

  دکتر ایرج نظری در جلسه شورای سلامت که امروز (28 مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان اظهار کرد: اگر اجباری در این کار نبود دانشگاه‌ها در این زمینه هزینه نمی‌کردند.

وی افزود:در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای وجود داشت که یک طرف تفاهم‌نامه به تعهدش عمل نکرد و به همین دلیل مشکلاتی ایجاد شد و دانشگاه‌ها مجبور شدند هزینه کنند که اشتباه بزرگی کردند. اگر این کار را انجام نمی دادند شاید ما مجبور نبودیم قبول کنیم ادامه کار را هم خودمان انجام دهیم. باید در جلسات آینده تعیین تکلیف شود که اگر قرار است توسعه یا کار دیگری انجام شود، چه سازمانی باید هزینه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: علی‌رغم همه نشست‌ها و فعالیت‌های انجام شده در بحث کارهای زیرساختی اما در چند روز گذشته در برخی مناطق خوزستان از جمله رفیع و برخی روستاهای باغملک شاهد بیماری‌های روده‌ای بودیم که این مساله هزینه زیادی بر دوش مردم و سیستم‌های درمانی تحمیل می‌کند.

نظری عنوان کرد: خوشبختانه این شرایط کنترل شد اما انتظار می‌رود واحدهای مربوطه نظارت‌های بیشتری داشته باشند تا مشکلات کمتری رخ دهد. مخصوصا در فصل گرما باید حساسیت‌ها چند برابر شود تا شاهد وقوع چنین مشکلاتی نباشیم.

وی با اشاره به درخواست برخی مسئولان در خصوص مسائل خارج از حیطه وظایف سازمانی عنوان کرد: برخی مسئولان که در انجام وظایف‌شان نقش دارند، باید تفاوت بین سازمان‌های مختلف را بدانند. برای مثال تامین آب بسته‌بندی برای فردی که دچار اسهال شده، در حیطه وظایف دانشگاه علوم پزشکی نیست. مدیر ارشدی که تفاوت بین ادارات را نداند قطعا در نظارت بر مسائل نیز دچار مشکل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به برخی از اجرای پروژه‌های این دانشگاه تصریح کرد: توجه به امضای تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز نخستین مرکز فوریت‌های پزشکی در لالی تحویل موقت شد و در ماه آینده نیز 9 پروژه دیگر نیز تحویل داده خواهد شد که در مجموع 10 مجموع مرکز فوریت‌های پزشکی تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: 20 مرکز فوریت‌های پزشکی جاده ای و شهری دیگر نیز در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار