تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۸۶۰۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفع توقیف بیش از ۲۵۰ خودروی اروندی بعد از ۱۹ ماه
  استاندار خوزستان گفت: بیش از ۲۵۰ خودروی پلاک اروند توقیف شده تا یک هفته آینده از گمرک ترخیص می شوند.

 غلامرضا شریعتی دوشنبه در حاشیه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، سلامت و زنان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: این خودروهای اروندی ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی به بالا و یا به دلیل مسائل دیگر مدت زیادی در گمرک توقیف بودند که این موضوع نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

وی افزود: در زمان تصویب ممنوعیت ورود خودروهای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی به بالا به کشور این خودروها خریداری شده بود و اکنون برای این خودروها ارزی از کشور خارج نمی شود، زیرا قبلا ارز آنها پرداخت شده است.

شریعتی اضافه کرد: امروز معاونت راهور ناجا از موافقت با ورود این خودروها خبر داد و با پیگیری انجام شده دولت نیز موافقت خود را اعلام کرده و امیدواریم ظرف یک هفته آینده بتوانیم این خودروها را ترخیص کنیم.

به گفته وی مالکان این خودروها چندین بار نسبت به توقیف خودروهای خود اظهار گله مندی کرده بودند.

استاندار خوزستان همچنین از اجرایی شدن ۲ ماه مرخصی متناوب به خودروهای پلاک اروند خبر داد.

وی با اشاره به هماهنگی انجام شده با نیروی انتظامی استان و معاون راهور ناجا، افزود: این مصوبه از امروز قابل اجراست و دارندگان این خودروها می توانند از این مرخصی ۲ ماهه استفاده کنند.

خودروهای پلاک اروند پیش از این با پلاک گذر موقت مجوز خروج از خوزستان را به مدت یک ماه می توانستند دریافت کنند، که این مرخصی اکنون ۲ برابر شده و مالکان می‌توانند با مراجعه به مراکز صدور مرخصی یک ماه دیگر مرخصی خودرو را تمدید یا مرخصی جدید دریافت کنند.

بیش  از ۸۰ نفر از مالکان خودروهای اروندی که خودروهای آنها ۱۹ ماه در پارکینگ منطقه آزاد اروند، توقیف شده بود، بارها نسبت به این مساله اعتراض کرده و یا تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند. مشکل عدم ترخیص این خودروها الزام قانونی از رده خارج کردن یک تا ۱۰ دستگاه خودرو فرسوده بر اساس میزان مصرف بنزین خودروهای وارداتی می‌باشد که باید برای ترخیص خودروهای اروندی اعمال شود.

بیش از ۳۰ هزار خودروی پلاک اروندی در سطح خوزستان تردد می‌کنند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس واقع شده که شامل آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار