تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۸۶۰۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تایید پرداخت تسهیلات به ۱۷۷ پرونده زمین کشاورزی خسارت دیده از سیل درکارون
  فرماندار شهرستان کارون با بیان اینکه یک هزارو ۵۶۵ پرونده خسارت سیل اخیر به زمین های کشاورزی این شهرستان تشکیل شده گفت: تاکنون تنها ۱۷۷ پرونده توسط پژوهشکده فضایی معادل ۶۶ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات بدون عوض از سوی پژوهشکده فضایی به این کشاورزان تایید شده است.

معصومه خنفری با اشاره به اینکه تمامی پرونده های تشکیل شده از زمین های کشاورزی خسارت دیده از سیل اخیر در این شهرستان در سامانه سجاد ثبت شده بیان کرد: روند پیگیری پرداخت خسارت به کشاورزان درحال انجام است و تمامی پرونده های تشکیل شده از خسارت سیل به زمین های کشاورزی شهرستان کارون برای تایید نهایی به پژوهشکده فضایی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان بر اثر سیل اخیر دچار خسارت شدند ادامه داد: تاکنون ۴۸۴ پرونده از این تعداد پرونده در کارگروه استانی پیگیری خسارت سیل در بخش کشاورزی مطرح شده است. 

فرماندار شهرستان کارون ادامه داد: پس از تایید پژوهشکده فضایی خسارت تمامی کشاورزان و دامداران این شهرستان پرداخت و مقداری از ضرر و زیان آنها ناشی از سیل جبران می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کارون نخستین شهرستانی است که در خوزستان کار ثبت پرونده های خسارت زمین های کشاورزی بر اثر سیل را به پایان رسانده افزود: تشکیل پرونده، تصویب در کارگروه ارزیابی خسارت، ثبت در سامانه سجاد و ارسال به پژوهشکده فضایی به اتمام رسیده است.

سایت پژوهشگاه فضایی ایران ۲۶ فروردین امسال اعلام کرد: گروه سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران به سفارش سازمان آب و برق خوزستان، اقدام به تهیه نقشه محدوده سیل و پهنه‌های آبی جنوب استان خوزستان از اهواز تا آبادان کرده است.

شهرستان کارون شامل ۵۳ روستای کوچک و بزرگ با حدود ۲۰۰هزار نفر جمعیت است که در سال ۹۱ از اهواز جدا و به شهرستان تبدیل شد. در جریان سیل اخیر بیش از ۶۰ روستای این شهرستان درگیر شدند.

به گزارش ایرنا سیل اخیر و سیل های آذر و بهمن ۱۳۹۷ خوزستان دست کم ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی ۴۰۰ هزار نفر در ۲۱ شهرستان این استان نیز تاثیر گذاشت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار