تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۱۸۵۹۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت، بخش خصوصی را رقیب خود نمی‌داند
  معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: باید از ساخت تجهیزات به سمت تولید دانش فنی حرکت کنیم.
 
خداداد غریب پور در افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان که شامگاه 23 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان اولین برگزارکننده نمایشگاه بومی سازی صنعت فولاد کشور است که نوآوری شرکت فولاد خوزستان در این زمینه ستودنی است؛ ایجاد طرح‌های توسعه، ارزآوری، تنظیم بازار، رشد و توسعه منابع انسانی از جمله گام‌های موثر این شرکت در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش بهره وری به کاهش خروج ارز منجر می‌شود، افزود: حرکت به سمت بومی‌سازی قطعات و تامین کنندگان داخلی علاوه بر رونق تولید داخل، موجب رشد و خودباوری ملی می‌شود و این نمایشگاه باید به گونه‌ای حرکت کند که به تولید دانش مهندسی منجر و وابستگی در این بخش به خارج از کشور قطع شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو، تصویب قانون رفع موانع تولید را نقطه‌ عطفی در شکوفایی تولید دانست و گفت:  این حرکت باعث تشویق بخش خصوصی و سرازیر شدن سرمایه در صنعت می‌شود. امروزه دولت، بخش خصوصی را رقیب خود نمی‌داند و حضور این دو در کنار هم باعث هم افزایی می‌شود.

معاون  وزیر صمت ادامه داد: برای مثال انجمن فولاد کشور که بخش خصوصی به شمار می آید اقدام به تاسیس صندوق پژوهش کرده است که مهمترین وظیفه این صندوق حمایت از تولید بومی و در اختیار قرار دادن نتایج پژوهش به بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی است.

غریب پور ضمن ارایه پیشنهادی برای گرد هم آمدن شرکت‌های فولادی، اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ فولادی مانند فولاد خوزستان، مبارکه اصفهان، چادرملو و... با ایجاد یک تشکل از واحدهای مختلف تولیدی، تامین کننده و قطعه‌سازان حمایت کنند و نتایج را با یکدیگر به اشتراک بگذارند؛ یعنی اگر موفقیت در فولاد خوزستان به دست آمد، دیگر شرکت‌های فولادی و صنعتی از این موفقیت منتفع بشوند.

معاون وزیر صمت در پایان با ابراز امیدواری از پایداری ارتباط بین دانشگاه و صنعت، بیان کرد: امیدواریم به زودی شاهد این باشیم که نیازهای تحقیقاتی صنعت به دانشگاه‌ها منتقل شود و استادان مجرب نسبت به رفع این نیازها اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار