تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۸۵۹۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص ۱۵ هزار هکتار زمین برای جابجایی منازل مسجدسلیمان
  استاندار خوزستان گفت:با موافقت معاونین وزارت راه و شهرسازی ۱۵ هزار هکتار برای جابجایی و ساخت منازل آسیب دیده از زمین‌لرزه مسجدسلیمان اختصاص یافته که با توجه به مصوبه دولت و تخصیصی که به بنیاد مسکن داده شده، ساخت منازل آسیب دیده از زلزله به زودی شروع می‌شود.

 غلامرضا شریعتی  روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی در استانداری خوزستان اظهار داشت: با توجه به زلزله اخیر مسجدسلیمان و مسائل و خطرات مربوط به این شهرستان اقدامات مختلفی در زمینه بازسازی، تعمیرات و رفع مشکلات در حوزه شهرسازی آن مورد بحث و مطالعه جدی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم ارایه مستندات و گزارش‌های لازم برای طرح جامع مسجدسلیمان برای طرح، بررسی و تصویب در شورای عالی شهرسازی گفت: این کار باید در کمترین زمان ممکن انجام شود تا  بتوانیم با فراغ خاطر، کار بازسازی و نوسازی مسجدسلیمان را چه در رابطه با زلزله چه در رابطه با بافت‌های فرسوده که بناست از سوی هیئت دولت تصویب شود، انجام دهیم و دستگاه‌های متولی هم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در زمین لرزه و سیل اخیر خوزستان گفت: برخی افراد در مصاحبه‌های خود بنیاد مسکن را زیر سؤال می‌برند و زحمتها و تلاشهای آنها را نادیده می‌گیرند در حالی که بنیاد مسکن زحمات بسیاری در مسجدسلیمان کشیده و در ترمیم و بازسازی مناطق فرسوده نیز کمک جدی می کند.

وی درباره رسیدگی به پهنه‌های خطر در خوزستان افزود: کار جابجایی و زمینه‌سازی برای جابجایی بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی فرسوده در منبع آب اهواز به کمک وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.

ضرر بانک ملی در مسکن مهر

رییس اداره امور شعب بانک ملی خوزستان نیز گفت: ما برای مسکن مهر استان در ۲ منطقه آبادان و شیرین شهر مشارکت داشتیم در حال حاضر واحدهایی آماده داریم.

سعید طاهری توضیح داد: در آبادان برای ساخت چهار هزار و ۳۰۸ واحد  مشارکت کردیم که از این تعداد یک هزار و ۲۱۶ واحد بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند اما تنها  ۲۰۵ متقاضی دارند.

 وی ادامه داد: در مسکن شیرین شهر نیز که تبدیل به معضل بزرگی  شده ، در احداث ۹۰۹ واحد مشارکت کردیم که از این تعداد ۳۶۰ واحد با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد آماده آست اما متقاضی ندارند.

رییس اداره امور شعب بانک ملی خوزستان با بیان اینکه بانک ملی در مشارکت با مسکن مهر ضرر کرده است توضح داد: برای هر واحد تسهیلات ۱۲ درصدی در نظر گرفتیم که در هرکدام ۶ درصد  ضرر کرده ایم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار