تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۸۵۷۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار کشتی گیر خوزستانی در رقابت های بین المللی گرجستان نشان طلا کسب کردند
 دبیر هیات کشتی خوزستان گفت: پنج کشتی گیر خوزستانی در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی گرجستان چهار نشان طلا و یک برنز کسب کردند.

محمدامین کجباف بیان کرد: رقابت های بین المللی  کشتی فرنگی روزهای ۱۶ تا ۱۹ مرداد در شهر تفلیس گرجستان برگزار شد و در پایان پویا ناصرپور ،حامد تاب، امین کاویانی نژاد و رامین طاهری به نشان طلا اوزان ۵۵ ، ۶۷ ، ۷۲ و۸۷ کیلوگرم دست پیدا کردند همچنین سامان عبدولی نیز در وزن ۶۳ کیلوگرم به نشان برنز رسید.

وی گفت: در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور در یک مسابقه حساس مقابل رضا خدری با نتیجه هفت بر سه پیروز شد، سپس نماینده گرجستان را با نتیجه هشت بر صفر مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه سه بر ۲ از سد حریف هندی گذشت و راهی دیدار پایانی شد. ناصرپور در دیدار پایانی نوریار هاکویان از ارمنستان را با نتیجه سه بر ۲ از پیش رو برداشت و صاحب نشان طلا شد.

کجباف گفت: در وزن ۶۷ کیلوگرم حامد تاب و محمدجواد رضایی پس از استراحت در دور نخست به مصاف هم رفتند که حامد تاب با نتیجه ۲ بر یک مقابل رضایی به پیروزی رسید. وی در دور سوم نیز با نتیجه هشت بر صفر از سد حریف گرجستانی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. تاب در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه پنج بر صفر حریف آذربایجانی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد. وی در این دیدار با نتیجه سه بر صفر آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به نشان طلا دست یافت.  

وی ادامه داد: در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در کشتی اول با نتجیه هشت بر صفر حریف سوئدی را مغلوب کرد و در دور بعد هم حریفش به دلیل مصدومیت حاضر نشد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار نیز با نتیجه ۹ بر صفر کشتی گیر ارمنستانی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی مقابل اسلام باد دادوف از آذربایجان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری دست یافت و صاحب نشان طلا شد.

دبیر هیات کشتی خوزستان گفت: در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر چهار کشتی گیر گرجستانی را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه هشت بر صفر دیگر کشتی گیر گرجستانی را شکست داد و راهی دیدار پایانی شد. طاهری در دیدار پایانی مقابل شالوا خاچیدزه از گرجستان با نتیجه چهار بر صفر پیروز شد و به نشان طلا دست یافت.

وی افزود: سامان عبدولی دیگر نماینده کشورمان در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز در کشتی نخست نماینده گرجستان را با نتیجه هشت بر یک مغلوب کرد و در دیدار بعد نیز با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد حریف قرقیزستانی گذشت و راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل حریف آذربایجانی با نتیجه ۱۱ بر هشت مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. عبدولی در این دیدار وول شارشانبکوف از قرقیزستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و صاحب نشان برنز شد.

به گزارش ایرنا تیم ملی ایران با کسب پنج نشان طلا، یک نقره و ۶ برنز به مقام قهرمانی رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار