تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۸۴۸۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
30 درصد مردم از عملکرد دولت در خوزستان رضایت ندارند
رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: در کل 69 درصد از عملکرد دولت در استان خوزستان مورد رضایت مردم است و در مجموع، 30 درصد از عملکرد ما مورد رضایت نیست و باید به دنبال دلایل آن بود
 امید حاجتی، رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان، ظهر امروز در اولین جلسه شورای راهبری توسعه استان در سال جاری، ضمن اشاره به ابلاغ بخشنامه‌ای با مضمون "میز خدمت"، اظهار کرد: این بخشنامه در راستای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی استان به ما ابلاغ شد.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها و حتی دانشگاه‌های استان نیز موظف به شرکت در این بخشنامه هستند؛ اینکه دستگاه‌های اجرایی ویژگی‌های متفاوتی دارند قابل انکار نیست اما از نظر ما همه باید ارزیابی شوند.

برخورد با دستگاه‌های بی‌تفاوت

حاجتی در چگونگی برخورد با دستگاه‌هایی که خود را از این بخشنامه مستثنی دانسته‌اند، عنوان کرد: انتظار می‌رود که تمام دستگاه‌های اجرایی در همه شاخص‌های عمومی امتیاز کسب کنند و تا زمانی که از وزارتخانه، دستگاهی به عنوان استثناء معرفی نشود ما به فعالیت خود ادامه داده و موظف به انجام ارزیابی‌ها هستیم.

وی افزود: نسبت به دستگاه‌هایی که با عدم همکاری آن‌ها مواجه هستیم ابتدا مکاتباتی به صورت محرمانه انجام خواهیم داد و چنانچه در ارائه گزارش نحوه خدمات به مردم مستنداتی ارائه ندادند در وهله دوم ضمن انعکاس ضعف عملکرد آن‌ها به مردم، عدم تعامل این دستگاه‌ها را به مقامات ملی نیز گزارش می‌دهیم.

حقوق شهروندی اولویت ما است

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان ضمن تاکید بر اهمیت حقوق شهروندی، بیان کرد: حقوق شهروندی مقوله مهمی است که دولت برای آن ارزش قائل شده و به آن ورود کرده است لذا حتی در صورت عدم ابلاغ بخشنامه دولت، حقوق شهروندی باید برای ما با اهمیت باشد.

وی ضمن مخاطب قرار دادن مسوولین دستگاه‌های اجرایی، افزود: من و شما وقتی پشت میزهای مدیریتی نشسته‌ایم جز کسب رضایت مردم وظیفه‌ای نداریم، لذا این ارزیابی‌ها هزینه‌ای برای سازمان‌ها نخواهد داشت و مدیران به جهت اینکه طرحی برای کشف نقاط ضعف و بهبود آن‌ها است باید از آن استقبال کنند.

لزوم کسب رضایت مردم

حاجتی عنوان کرد: احساس ارباب رجوع در رابطه با عملکرد دستگاه‌ها برای ما مهم است و هدف ما از طرح میز خدمت پیدا کردن مقصر یا توجیه خود نیست بلکه در حال اجرای طرحی شده‌ایم که به مدد آن خواستار ارزیابی میزان رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی و با شاخص‌های استاندارد هستیم. 

وی افزود: در کل 69 درصد از عملکرد دولت در استان خوزستان مورد رضایت مردم است و در مجموع، 30 درصد از عملکرد ما مورد رضایت نیست و باید به دنبال دلایل آن بود؛ لذا نتایج به دستگاه‌ها ارائه شده و باید بررسی شوند تا ضمن اینکه ارائه خدمات دولتی به مردم در روند درستی قرار می‌گیرد شرایط بهبود نیز ایجاد شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، 108 دستگاه اجرایی در استان خوزستان وجود دارد که 2 دستگاه بازرسی استان و پلیس راهور در این طرح شرکت نکردند، همچنین دستگاه‌های برق منطقه‌ای، دیوان محاسبات و سازمان نقشه‌برداری به دلیل نبود مراجعه کننده از این طرح مستثنی شدند و نهایتا  ارزیابی 102 دستگاه اجرایی در سطح ادارات 27 شهرستان و ادارات روستایی انجام شده است.

بانک صنعت و معدن، اداره کل بنادر و دریانوردی و سازمان امور اقتصاد و دارایی به ترتیب با 91/79، 89/5 و 88/68 درصد رتبه اول تا سوم ارزیابی طرح سنجش میزان رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان در سال 97 بودند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار