تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۸۳۰۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندارخوزستان بر تامین منابع مالی مورد نیاز از منابعی غیر از نفت تاکید کرد
استاندار خوزستان گفت: ما باید در حوزه های مختلف، ظرفیت های لازم را برای تولید ثروت و تامین منابع مورد نیاز کشور از راه هایی غیراز نفت ایجاد کنیم.

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان اظهار کرد: امسال به نام سال رونق تولید نامگذاری شده و در راستای شعارهای سال های گذشته است.

وی با اشاره به شعارهای سال های گذشته افزود: اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی همه در یک راستا هستند و تلاش ما و تلاش مقام معظم رهبری و اراده ایشان بر این است که در جهت خودکفایی در تولید کالاهای راهبردی ، بالابردن درآمدهای ارزی غیرنفتی و مثبت کردن تراز تجاری بدون توجه به نفت دغدغه و اهتمام ویژه دارند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما باید در حوزه های مختلف، ظرفیت های لازم را برای تولید ثروت و تامین منابع مورد نیاز کشور از راه هایی غیراز نفت ایجاد کنیم.
 
شریعتی با بیان این که: نفت یک سرمایه بین نسلی است که باید تبدیل به سرمایه شود، گفت: در عین حال وقتی به تک محصول و کالایی وابسته نباشیم امکان تحریم و زیر فشار قرار دادن ما هم به حداقل می رسد و با تحریم یک کالا و دو کالا کشور ما تحت فشار قرار نمی گیرد.
 
وی ادامه داد: اکنون تاب آوری ما در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی نسبت به زمان هشت سال دفاع مقدس خیلی بهتر و بیشتر شده هرچند سخت هایی جدی داریم اما تاب آوری جامعه در مقابل تحریم بیشتر شده چون تنوع تولید و ارزآوری ما بیشتر شده است.
 
استاندار خوزستان گفت: ما از کشوری با درآمد ارزی ۳۰۰تا ۴۰۰ میلیون دلار درآمدهای ارزی غیرنفتی به کشوری با ۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی غیر نفتی تبدیل شدیم  و در چنین حالتی معلوم است که تاب آوری  ما بالا رفته است.
 
شریعتی اضافه کرد: تأکید مقام معظم رهبری و اهتمام دولت و مجلس بر این هست که این تاب آوری بیشتر شود و وابستگی به نفت به حداقل برسد و وابستگی بودجه به نفت نزدیک به صفر شود و درآمدهای نفتی به سرمایه های چ برای این نسل و نسل بعد تبدیل شود.
 
وی بیان کرد: تمام دستگاه ها ، چه سیاست گذاران و چه تصمیم سازان و چه اجرایی باید تمام هم و غم شان و تلاش شان بر تحقق این امر باشد، نه تنها در شعار و حرفه بلکه با اجرا و عمل به تصمیم های شان  و چارچوب سیاست ها و عملکرد شان باید در این مسیر باشد.
 
استاندار خوزستان تصریح کرد: یکی از مواردی که نیاز است که این کار رونق بگیرد تأمین منابع است ، یعنی تولیدکنندگان نیاز به منابع لازم دارند تا بتوانند این شرایط را محقق کنند.
 
وی با اشاره به شیوه های تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای رونق اقتصادی و تولید ، یادآور شد: تأمین منابع در کشور روش های مختلفی دارد و بانک ها و بازار سرمایه ، فاینانس و صندوق های مالی از راه های تأمین منابع مالی هستند.
 
شریعتی گفت: الان با توجه به شرایطی که پیش آمده تأمین مالی به روش خارجی تقریبا با مشکلات جدی مواجه شده و ما باید از منابع داخلی مثل بازار سرمایه و بانک ها بتوانیم بهره لازم و کافی را ببریم. 
 
استاندار خوزستان تصریح کرد: در اینجا می طلبد  که بانک ها با توجه به شرایط و فشار ها ورود کنند و شرایط تولید را فراهم کنند تا تولید کنندگان و کسانی که نیت تولید دارند بتوانند گام بردارند.
 
وی افزود: نباید این طور باشد که بخواهیم مرتبا با بانک ها کلنجار برویم و تولید کنندگان در پیچ و خم های اداری بمانند و کار آنقدر زمان ببرد که سرمایه گذاری توجیه خود را از دست بدهد و بهره وری لازم را نداشته باشد.
 
شریعتی گفت: بانک ها باید به طور جدی برای اجرای سیاست های نظام در زمینه تولید آماده شوند به ویژه در این شرایط که شدیدترین و سخت ترین تحریم ها طی چهل و پنجاه سال گذشته بر کشور تحمیل شده است.
 
استاندار خوزستان ادامه داد: انتظار داریم بانک ها برای تحقق شعار سال وارد شوند و ما از این منظر گفتم کمک های فنی و اعتباری داده شود و سود آن وام ها را درصد قابل توجهی را خودمان پرداخت کردیم تا واحد‌های تولید کننده استان بتوانند بهتر تولید و رقابت کنند اما بانک ها از همین مسئله هم آن طور که باید استقبال نکردند.
 
وی بیان کرد: انتظار داریم بانک های دیگر هم برای تامین منابع ورود کنند و به کمک تولید بیایند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار